اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

دعوت از هزار محقق برای حضور در جشنواره ملی انگور

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: از هزار نفر محقق، سرمایه‌گذار و تولید‌کننده برای شرکت در جشنواره ملی انگور این استان دعوت به عمل آمده است.‌

دعوت از هزار محقق برای حضور در جشنواره ملی انگور
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست با عوامل برگزاری آمارگیری نفوس و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ارقام مختلف انگور استان و فعال کردن تجارت انگور استان به نام خراسان شمالی و همچنین معرفی برند انگور و صنعتی سازی آن فردا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 9 درصد تولید انگور کشور به خراسان شمالی اختصاص دارد، افزود: با وجود این ظرفیت، لیکن کم‌ترین بهره را کشاورزان این استان از غبن تولید انگور دارند.
شفقت بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش انگور تاکید کرد و گفت: برای توسعه این بخش نیازمند سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده تا این محصول ارزش افزوده بیشتری را برای کشاورزان داشته باشد.
وی برگزاری این جشنواره را در سال جهاد اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: استان نیز آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران در بخش سورتینگ، سردخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین بر مشارکت رسانه‌های برای معرفی انگور این استان تاکید کرد.
نخستین جشنواره ملی انگور خراسان شمالی از فردا در بجنورد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول