اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خبر داد:

وقوع حدود 8 هزار واقعه ولادت در استان زنجان طی سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال ‌زنجان گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد 7 هزار و 899 واقعه ولادت در این استان‌ صورت گرفته است.

وقوع حدود 8 هزار واقعه ولادت در استان زنجان طی سال جاری
یعقوب حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال‌جاری تعداد 2 هزار و 350 واقعه وفات در استان زنجان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تعداد ازدواج‌ها در همین مدت در استان زنجان 7 هزار و 3 واقعه و میزان طلاق نیز در پنج ماهه نخست سال‌جاری 649 واقعه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ولادت‌ها در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی داشته است، افزود: نسبت فوت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برابر بوده و در ازدواج و طلاق نیز تفاوتی دیده نمی‌شود.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال در بین طبقه ذکور مهدی و ابوالفضل بیشترین فراوانی نام و در مرداد ماه نیز در بین دختران فاطمه و زهرا بیشترین فراوانی را داشتند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان مردم با الهام از آموزه‌های دینی از اسامی ائمه برای فرزندان خود استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه در استان زنجان 100 درصد افراد بالای 16 سال دارای کارت ملی هستند تصریح کرد: کارت ملی افراد در طول برنامه پنجم توسعه هوشمند می‌شود.
حسینی اینکه ثبت احوال استان زنجان امسال با عقد قرارداد با یک شرکت در بخش خصوصی و خرید یک دستگاه اسکنر در شهرستان ابهر و شهرستان خدابنده کار آرشیو الکترونیکی را آغاز کرده است، یادآور شد: تاکنون بیش از 180 هزار سند در شهرستان ابهر اسکن و آرشیو الکترونیکی شده که حدود 50 درصد از این اسناد روی پایگاه نشسته است.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان با بیان اینکه 19 مورد کار روی اسناد برای آرشیو الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: بعضی از اسناد از سال 1305 در استان صادر شده که اسکن کردن آن‌ها شرایط ویژه‌ای می‌خواهد که باید خیلی دقت شود.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال از ابتدای انقلاب همیشه رو به رشد بوده است، افزود: در دولت نهم و دهم یک جهش خاصی در ثبت احوال انجام شده و امید است این جهش در راستای پیشرفت روز افزون علم و فناوری در این بخش از خدمات‌رسانی به مردم با سرعت ادامه یابد.
حسینی با بیان اینکه موضوع مهاجرت و تغییر آدرس به عنوان واقعه پنجم از سیاست‌های دولت خدمتگذار و سازمان ثبت احوال در سال‌های اخیر است، تصریح کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی ماده 40 قانون مدیریت خدمات کشوری که ناظر به پایگاه اطلاعات ایرانیان است همه هیئت وزیران موظف هستند، که در چارچوب قانون و در تعامل با بانک‌های اطلاعاتی و دستگاه‌های ارائه خدمات با مردم همکاری کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه نخستین پایگاه اطلاعاتی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، سازمان ثبت احوال است که همه دستگاه‌های کشور موظف هستند ظرف مدت شش ماه یعنی تا آخر امسال بعد از ابلاغ آیین‌نامه از بانک اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال برای تعیین اطلاعات سجلی و کد پستی شهروندان برای شناسه ملی ثبت شده در بانک اطلاعات جمعیتی کشور برای تعیین هویت اشخاص حقوقی و صحت کد پستی ارائه از سوی مردم برای ارائه خدمات به آنان استفاده کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول