اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد:

وقوع 750 فقره تصادف موتورسیکلت در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان گفت: در هفت ماه گذشته تعداد 758 فقره تصادف موتورسیکلت در گیلان رخ داد که بر اثر آن 799 نفر مجروح و 83 نفر کشته شدند.

وقوع 750 فقره تصادف موتورسیکلت در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد ظهر امروز در جلسه پلیس راه استان موتورسیکلت را یکی از عوامل بروز تصادفات مرگبار در گیلان دانست و اظهار داشت: موتورسیکلت به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری افراد در صدر پرتلفات وسیله نقلیه گیلان حضور دارد.
وی قیمت ارزان، سهولت استفاده، مصرف کم سوخت و... را از جمله ویژگی‌های موتورسیکلت و علاقه‌مندی افراد نسبت به آن نامید و تصریح کرد: این وسیله به دلیل ویژگی‌های خاص جغرافیایی و اقلیمی استان و فراوانی مناطق روستایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
فرمانده پلیس راه گیلان استفاده نادرست از موتورسیکلت و عدم استفاده از کلاه ایمنی را عامل مرگ و میر ناشی از تصادفات این وسیله عنوان کرد و افزود: عدم استفاده از تجهیزات مناسب مانند لباس مخصوص موتورسواری و عدم استفاده در مکان‌های ویژه موجب بروز حوادث بعدی و تلفات جانی فراوان در جامعه و استان ما می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت تصادفات موتورسیکلت در استان خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته 758 فقره تصادف موتورسیکلت در استان رخ داد که بر اثر این حوادث تعداد 799 نفر مجروح و 83 نفر کشته شدند.
جمشاد مجروحان و مقتولان حوادث مذکور را از قشر جوان و فعال جامعه خواند و اذعان داشت: استفاده سنتی از موتورسیکلت در استان و فقدان مدارک قانونی لازم مانند گواهینامه و بیمه نامه، حرکت در خلاف جهت، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی موجب بروز تصادفات مرگبار می‌شود.
وی راندن موتورسیکلت در جاده‌های لغزنده و کوهستانی، چند ترک سواری، انجام حرکات مخاطره آمیز، لایی‌کشی و تک چرخ زدن، نقص سیستم روشنایی و... را در بروز تصادفات مرگبار تاثیرگذار دانست.
رئیس پلیس راه گیلان با تاکید بر اجرای اقدام‌های قانونی و انتظامی گسترده توسط پلیس راه، ابراز داشت: در مدت مذکور تعداد 10 هزار و 884 دستگاه موتورسیکلت توقیف و راکبان آنها به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی مرگ ناشی از تصادفات موتورسیکلت را به دلیل لج بازی و عدم رعایت مقررات و اشتباهات راکبان عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها و موتورسیکلت سواران باید با دوراندیشی و منطق درست و رعایت قانون از موتورسیکلت استفاده کنند تا از حوادث ناگوار جانی و مالی در امان بمانند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول