اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت و تجارت خبر داد:

واگذاری عمده وظایف وزارت جدید صنعت، تجارت و معدن به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمده وظایف حاکمیتی وزارت جدید صنعت، تجارت و معدن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری عمده وظایف وزارت جدید صنعت، تجارت و معدن به بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید شریف‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع روسای سازمان صنایع و معادن و سازمان بازرگانی سابق و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر پرهیز از تصدی‌گری در سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی شد.
وی اظهار داشت: سازمان جدید التاسیس نیازمند اقداماتی در راستای انجام برنامه‌ریزی‌هایی است که بخش‌های غیر حاکمیتی را به تشکل‌های مردمی واگذار کند.
شریف‌زاده با اشاره به تشکل‌های مردمی مرتبط با سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: تشکل‌های دیگری نیز در این زمینه در سطح کشور وجود دارد که در صورت نبود این تشکل‌ها در استان اردبیل نسبت به ایجاد و دایر کردن چنین تشکل‌هایی در استان اقدام شده و بخشی از اقدامات غیر حاکمیتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت به بخش خصوصی واگذار شود.
معاون وزیر صنعت و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی یک ضرورت بود، خاطرنشان کرد: با این اقدام تولید و تجارت می‌توانند در کنار هم بوده و اشتغال کشور را بهبود بخشند.
وی با اشاره به مطالعات انجام گرفته در این زمینه خاطرنشان کرد: بررسی‌های همه جانبه و زیادی در این مورد در مجلس، هیئت دولت و اندیشمندان اقتصادی انجام گرفته و همه به مفید بودن این ادغام تاکید داشته‌اند.
شریف‌زاده خاطرنشان کرد: اگر این ادغام ظاهری بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت با تجمیع دو دستگاه صنایع و معادن گسترده‌تر شود، اداره آن سخت شده و وقت مدیر را به حدی می‌گیرد که مدیر فرصت فکر کردن به حل مشکلات موجود را نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات محمد ملاطفی رئیس سازمان صنایع و معادن استان و همچنین صدیف بیگ‌زاده، سرپرست سازمان بازرگانی استان محمدجعفر عظمایی به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل معرفی شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول