اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی گچساران خبر داد:

اعزام 16 مأمور سرشماری به دهستان‌های گچساران

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی گچساران از اعزام 16 مأمور برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به دهستان‌های بخش مرکزی گچساران خبر داد.

اعزام 16 مأمور سرشماری به دهستان‌های گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یحیی ذبیحی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گچساران با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور، سرشماری نفوس و مسکن در دهستان‌های این شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در پیشرفت روستاها مؤثر بوده و آبادانی هر چه بیشتر این مناطق را به دنبال دارد.
وی افزود: دهیاران، معتمدین و به‌ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه اطلاع‌رسانی و جلب همکاری و همراهی خانواده‌ها تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: سرشماری نفوس و مسکن در رشد، توسعه و اعتلای روستاها و تعیین اعتبارات عمرانی برای روستا مؤثر و حائز اهمیت است.
ذبیحی خاطرنشان کرد: برای تسریع در اجرای صحیح و به موقع سرشماری از خانواده‌ها در دسترس‌ بودن مدارک لازم از جمله کارت ملی و شناسنامه افراد خانواده در منزل ضرورت دارد تا مأمور بتواند با یک‌بار مراجعه فرم‌های مربوطه را تکمیل کند.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مستلزم آمار و اطلاعات مناسب و دقیق است، ابراز داشت: باید دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها زمینه‌های لازم برای همکاری و مشارکت قوی و تأثیرگذار مردم در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن را فراهم کنند.
این مقام مسئول در گچساران از دهیاران خواست تا در مساجد و مدارس و مکان‌هایی که عموم مردم حضور دارند، افراد و خانواده‌ها را با این طرح آشنا کنند.
ذبیحی با بیان اینکه افزون بر 28 هزار و 500 خانواده روستایی و عشایری در قالب 7 هزار و 120 خانواده در بخش مرکزی گچساران سکونت دارند، بیان کرد: بخش مرکزی گچساران دارای چهار دهستان و  86 روستا بوده که برای سرشماری از این روستاها 16 مأمور در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در گچساران به ازای هر 360 خانوار روستایی یک نفر مأمور در نظر گرفته شده که هر یک از مأموران سرشماری نفوس و مسکن در روستاها روزانه 16 خانوار را آمارگیری می‌کنند.
بخشدار مرکزی گچساران تأکید کرد: دهیاران به‌عنوان نمایندگان فرماندار، نقش اول و برتر را در حسن اجرای سرشماری در روستای خود دارند.
ذبیحی با اشاره به اینکه اطلاعاتی که از سوی خانواده‌ها به مأموران سرشماری داده می‌شود محرمانه است تصریح کرد: دهیاران و شوراهای روستاها باید از مردم بخواهند تا با اطمینان کامل، اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق و صحیح در اختیار مأموران قرار دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول