اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهمین جشنواره ایده‌های برتر در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره ایده‌های برتر و اختراعات و ابتکارات در پارک علم و فناوری یزد برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره ایده‌های برتر در یزد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دبیر برگزاری نهمین جشنواره ایده‌های برتر یزد ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری این جشنواره در آذرماه سال جاری اظهار داشت: این جشنواره امسال با همکاری شرکت سنگ‌آهن ایران به عنوان حامی این جشنواره و گروه پیشگامان کویر یزد برگزار می‌شود.
شهرام شکوهی افزود: برای برگزاری هرچه پربارتر این جشنواره تاکنون اطلاع‌رسانی به 800 مرکز آموزشی صورت گرفته و وب‌سایت Best.id.ir نیز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره قرار بود در اسفندماه برگزار شود، یادآور شد: زمان این جشنواره به هفته پژوهش در آذرماه موکول شده بنابراین مراسم افتتاحیه در 24 آذرماه در یزد و 27 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.
شکوهی عنوان کرد: دارندگان ایده‌ها، اختراعات و ابتکارات برتر می‌توانند ایده‌های خود را تا 25 آبان‌ماه به دبیرخانه این جشنواره ارائه دهند.
وی یادآور شد: نمایشگاه اختراعات و ابتکارات نیز در کنار این جشنواره افتتاح می‌شود و مخترعان و مبتکران در آن حضوری گسترده و فعال خواهند داشت.
شکوهی افزود: سال گذشته 80 داور و امسال 94 داور این جشنواره را داوری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه داوران این جشنواره از دانشگاه‌های خارج از استان نیز انتخاب می‌شوند، ادامه داد: سال گذشته 70 درصد داوران از داخل استان انتخاب شده بودند و امسال با توجه به میزان ایده‌های رسیده، 50 درصد داوران از خارج استان شرکت می‌کنند.
شکوهی با اشاره به آیین‌نامه این جشنواره عنوان کرد: برگزیدگان جشنواره ایده‌های برتر از مزیت‌هایی از جمله معافیت از خدمت سربازی و ... استفاده می‌کنند که البته این بخش از آیین‌نامه در انتظار تصویب وزارت علوم است.
وی ادامه داد: امسال تا سقف 200 میلیون تومان برای حمایت از جشنواره مشخص شده که با توجه به کیفیت و حجم ایده‌های رسیده می‌توانیم این سقف را افزایش دهیم.
شکوهی یادآور شد: سال گذشته وزارت علوم به 10 نفر از برگزیدگان این جشنواره هدیه داد که امسال نیز بنابر ایده‌های ارزشمند رسیده ممکن است افراد بیشتری برای دریافت این هدیه معرفی شوند.
وی خواستار همراهی و همکاری بیشتر بنیاد نخبگان برای برگزاری این جشنواره شد.
مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد نیز در این نشست اظهار داشت: مدیران ارشد استان باید در جریان این جشنواره قرار بگیرند زیرا این جشنواره در واقع مهم‌ترین برنامه ایده‌پردازی استان است.
سیدامیرحسین حاتمی‌نسب عنوان کرد: سال گذشته هزار و 900 ایده به دبیرخانه جشنواره رسید و امسال تاکنون 5هزار ایده به دبیرخانه رسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده نیز شاهد رشد هرچه بیشتر ایده‌ها و اختراعات و ارسال بیشتر آنها به جشنواره ایده‌های برتر باشیم.
حاتمی‌نسب با اشاره به شرط پیشگامان کویر برای حمایت از برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره در یزد به عنوان خاستگاه علمی کشور و رسیدن عایدات مادی، علمی و معنوی جشنواره به مردم و نخبگان یزد، مهم‌ترین شرط پیشگامان برای برگزاری این جشنواره بوده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول