اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهره‌بردار پروژه استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی قم:

قطع آبیاری شبانه از مزیت‌های ایجاد استخرهای دو منظوره است

خبرگزاری فارس: مدیر بهره‌بردار پروژه استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی قم گفت: ایجاد استخرهای دو منظوره مزیت‌های فراوانی دارد که قطع آبیاری شبانه از جمله آن است.

قطع آبیاری شبانه از مزیت‌های ایجاد استخرهای دو منظوره است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد قزآنی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه استخر دو منظوره که در جاده قدیم قم ـ تهران برگزار شد، بزرگترین مزیت استخرهای دومنظوره را قطع آبیاری شبانه عنوان کرد و گفت: استراحت نیروی کار، افزایش ضریب آبیاری، مدیریت مصرف برق از دیگر مزیت‌های بهره‌مندی از این پروژه است.
وی بیان داشت: باید براساس آمایش سرزمین الگوی کشت تغییر یابد واین امر نیاز به تلاش مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان دارد.
مدیر بهره‌بردار این پروژه خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش رفت که اراضی زراعی به باغ تبدیل شود و کاشت محصولاتی نظیر گندم، جو و یونجه که با مصرف زیاد آب همراه است، مدیریت و کنترل شود.
قزآنی تصریح کرد: باید بتوان دربخش لوله‌گذاری و ایجاد استخر دومنظوره اقداماتی صورت داد و همین امر را در ارتباط با تبدیل اراضی زراعی به باغ دنبال کرد.
پروژه پرورش ماهیان سردآبی در استخر تیپ ذخیره آب کشاورزی ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در جاده قدیم قم ـ تهران افتتاح شد.
بهره‌برداری بهینه از منابع آبی، ایجاد اشتغال تولید، تولید گوشت سفید و افزایش بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی از راه‌اندازی ایجاد پروژه است.
مساحت استخرها در این پروژه یک هزار و 400 متر مربع و حجم آبگیری 4 هزار و 200 متر مکعب بوده است، همچنین این استخرها ظرفیت تولید 20 تن ماهی در سال را دارا هستند.
این پروژه برای سه نفر اشتغال ایجاد کرده و میزان سرمایه‌گذاری آن یک میلیون و 450 میلیون ریال و کمک‌های بلاعوض سهم دولت 300 میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول