اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی تاکید کرد:

اجرای مصوبه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم بر اجرای مصوبه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خراسان شمالی تاکید کرد.

اجرای مصوبه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی ظهر امروز در جشنواره ملی انگور با انتقاد از معطل ماندن مصوبه دولت مبنی بر توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خراسان شمالی اظهار داشت: این اراضی استعداد خوبی برای توسعه باغات به ویژه تاکستان‌ها دارد.
وی افزود: با وجود گذشت چندین سال از این مصوبه سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، لیکن این طرح عملیاتی نشده است.
ثروتی با بیان اینکه طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در استان‌هایی مثل گلستان اجرا شده است، از رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا زمینه‌های تحقق این مصوبه دولت در استان را فراهم کند.
وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده 4 مورد از مصوبات سفر هیئت دولت به این استان در بخش کشاورزی همچنان معطل مانده و باید اجرای این مصوبات تسریع شود.
نماینده مردم شهرستان‌های؛ بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در عین حال انجام مطالعات مربوط به گیاهان دارویی و جنگل‌های ایران و توران توسط منابع طبیعی خراسان شمالی را برشمرد و افزود: این طرح‌های مطالعاتی حتی کاربرد کشوری نیز یافته و از آن در توسعه جنگل‌های ایران توران بهره گیری شده است.
وی با اشاره به اینکه فرصت‌های خوبی در بخش کشاورزی استان وجود دارد، تصریح کرد: انگور این استان به سبب خاصیت‌های منحصر در کشور بی نظیر است که باید از این ظرفیت در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصول نیز استفاده شود.
ثروتی همچنین بر استفاده باغداران از سردخانه‌ها به منظور ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی تاکید کرد و گفت: متأسفانه برخی از باغداران با مزایای نگهداری محصول در سردخانه آشنا نبوده، از این رو باید واحدهای ترویج کشاورزی اهمیت موضوع و برای ترغیب کشاورزان وارد شوند.
وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت انگور و زیان کشاورزان، وجود واسطه‌ها و تلاش برای خرید انگور به پایین‌ترین قیمت بوده تا دسترنج کشاورزان استان را در سایر استان‌ها به چندین برابر قیمت عرضه کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های؛ بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم تاکید کرد: تاکداران نباید از شرایطی که دلالان و واسطه‌ها ایجاد کرده تأثیر بگیرند، بلکه با استفاده از ظرفیت‌هایی چون سردخانه به افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی خود کمک کنند.
وی در بخش دیگری با انتقاد از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از دامداران گفت: اکنون بسیاری از واحدهای 200 راسی گاوداری‌ها به دلیل این سیاست‌های جهاد کشاورزی زیان و دام‌های خود را برای کشتار روانه کشتارگاه‌ها کرده‌اند.
ثروتی بالا بودن کنسانتره و آذوقه دام‌ها را یکی از دلایل زیان دامداران برشمرد و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی باید به گونه‌ای سیاست‌های خود را تنظیم کند تا فعالیت‌ها در بخش کشاورزی اقتصادی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون در کشورهای همسایه گوشت قرمز کیلویی 30 هزار ریال عرضه شده که این میزان در کشور به چندین برابر می‌رسد، از این رو اصلاح سیاست‌های مربوط به حمایت از بخش کشاورزی امری ضروری است.
جشنواره ملی انگور با حضور مهمانان کشوری و استانی در بجنورد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول