اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آمار خوزستان:

دقت عمل در سرشماری بسیار ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: اطلاعاتی که در سرشماری از مردم خوزستان و کشور اخذ می‌شود جنبه محرمانه دارد و باید دقت عمل آمارگیران در بالاترین سطح باشد.

دقت عمل در سرشماری بسیار ضروری است
سید لطف‌الله هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: آمار و اطلاعاتی که در سرشماری نفوس و مسکن از مردم اخذ می‌شود همگی جنبه محرمانه دارد و قرار نیست که به نهادهای دیگر تحول داده شود.
وی با اشاره به اینکه در سرشماری اخذ نام و نام خانوادگی و کد ملی تنها برای دقت زیاد این سرشماری است، افزود: دقت بالای سرشماری می‌تواند میزان کاربری این آمار را افزایش دهد و به این خاطر تلاش شده است تا دقت در این سرشماری ارتقا یابد.
هاشمی با اشاره به اینکه آمار تنها و بهترین آینه برای توصیف شرایط موجود در کشور است، گفت: آمار برای مشخص شدن شرایط کنونی کشور بسیار مفید است و به این دلیل باید تلاش کرد تا دقت در این سرشماری افزایش یابد تا بتوان برنامه‌ریزی‌های جدی برای آینده انجام داد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرشماری در ایران پیش از این 10 ساله انجام می‌شد، تاکید کرد: از سال 1335 سرشماری در ایران انجام می‌شود و از آن زمان تاکنون همه سرشماری‌ها 10 ساله بوده است اما  از سال 85 این سرشماری‌ها قرار است با فاصله 5 ساله انجام شود.
وی تاکید کرد: سرشماری می‌تواند به وضعیت بیکاری، اشتغال، تولد، وفات، مردم خانه‌دار، دانشجویان جویای کار و ... آمار دقیقی ارائه کند و این امر برای برنامه‌ریزان کشور بسیار ضروری است.
هاشمی خاطرنشان کرد: در صورتی که نهادی از اطلاعات اخذ شده در سرشماری سال 90 بخواهد استفاده کند بدون ذکر نام و به صورت کلی از طرف مرکز آمار کشور این اطلاعات در اختیار آن نهاد قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول