اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد سرشماری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

سرشماری از 2900 شهرستان و دهستان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان آذربایجان‌شرقی گفت: 6 هزار و 315 نفر در 2 هزار و 992 شهرستان، شهر، بخش، دهستان و آبادی اقدام به آمارگیری و جمع‌بندی اطلاعات مردم استان می‌پردازند.

سرشماری از 2900 شهرستان و دهستان آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز فرخ مسجدی صبح امروز در حاشیه آغاز طرح سرشماری در استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر همراهی مردم با ماموران سرشماری، اظهار داشت: اگر این همکاری و ارایه اطلاعات دقیق از خانوارها محقق نشود، به طور قطع آینده کشور و برنامه‌ ریزی‌های کلان دچار وقفه و البته با خسران مواجه خواهد شد.
وی افزود: انتظار می‌رود در مدت 20 روزه اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در آذربایجان شرقی، آحاد مردم در شهرها، روستاها و آبادی‌ها با به همراه داشتن مدارک لازم از جمله شناسنامه و کارت ملی، به سؤالات ماموران سرشماری به دقت پاسخ دهند.
مسجدی تعداد افراد دخیل در سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در آذربایجان شرقی را 6 هزار و 315 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در 20 شهرستان، 58 شهر، 44 بخش، 2هزار و 730 آبادی و 141 دهستان اقدام به آمارگیری و جمع‌بندی اطلاعات از مردم خواهند کرد.
وی با بیان اینکه یک‌هزار خودرو برای سرشماری نفوس و مسکن در آذربایجان شرقی نیاز است، ادامه داد: این تعداد خودرو باید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها و ارگان های مختلف تامین شود که همکاری و مساعدت آنها با استانداری بسیار مهم و ضروری است.
مسجدی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد خودرو، 115 دستگاه رایانه نیز برای اجرای امور مختلف سرشماری در استان و شهرستان‌های مختلف نیاز است که در این زمینه باید فرمانداری‌ها با تعامل دستگاه‌های اجرایی مساعدت های لازم را به عمل آورند.
وی با تاکید بر اهمیت و ارزش سرشماری در نحوه برنامه‌ریزی کلان کشور، همکاری آحاد مردم با ماموران سرشماری را لازمه موفقیت این طرح ملی برشمرد و گفت: آمار مقدمه هرگونه برنامه‌ریزی است تا در سال‌های آینده هر طرح و پروژه ای در کشور با کمترین هزینه اجرا شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار داشت: ماموران سرشماری اطلاعات مربوط به نفوس، مسکن و آبادی‌های را با سؤال‌هایی در زمینه جنس، سن، دین، وضعیت سواد و اشتغال هر یک از اعضای خانوارها از مردم کسب خواهند کرد.
وی اضافه کرد: همچنین اطلاعاتی همچون مساحت زیربنای محل سکونت، نوع اسکلت واحد مسکونی، مصالح عمده به کار رفته در بنا، امکاناتی نظیر برق، آب، گاز و تلفن از سئوال‌شوندگان، پرسش و در پاسخنامه مربوطه درج خواهد شد.
مسجدی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده هفت قانون مرکز آمار ایران، اطلاعات جمع‌آوری شده محرمانه بوده و فقط به صورت عمومی و بر اساس تقسیمات جغرافیایی قابل انتشار است.
رئیس ستاد سرشماری استان گفت: ارائه اطلاعات درست و دقیق توسط مردم به آمارگیران نه تنها برای خود خانوارها می‌تواند تبعات مثبت و قابل توجهی در قالب برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، بلکه می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات امروزی جامعه از جمله بیکاری، مشکلات مربوط به مسکن و سایر معضلات گریبانگیر خانواده‌های ایرانی باشد.
مسجدی تاکید کرد: با توجه به فرصت 20 روزه اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن، وجود حداقل یکی از اعضای خانوارهای ایرانی در مدت زمان اجرای این طرح لازم و ضروری است، چراکه عدم آمارگیری از یک خانواده می‌تواند، ادامه سرشماری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه سازد.
وی با تاکید بر اهمیت رعایت زمان توسط ماموران سرشماری، گفت: یک دقیقه تاخیر در تهیه هر فرم پاسخگویی، منجر به تاخیر سه روزه سرشماری نفوس و مسکن می‌شود.
معاون استاندار، انجام کارهای فرهنگی در راستای اطلاع‌رسانی از نحوه سرشماری نفوس و مسکن را از جمله اقدامات ستاد اجرایی این طرح در سطح استان برشمرد و یادآور شد: در این رابطه مسابقه نقاشی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی با موضوع سرشماری برگزار می‌شود.
مسجدی، هدف از اجرای این مسابقه را اطلاع‌رسانی و فراهم سازی زمینه مشارکت آحاد مردم و همکاری با ماموران سرشماری عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با نقاشی‌های خود با موضوعات " مامور سرشماری" و " خانه و خانواده ما در سرشماری" می توانند در آن شرکت ‌کنند.
نخستین سرشماری عمومی ایران در سال 1335 انجام گرفت و پس از آن تا سال 1385 هر 10 سال یک بار این سرشماری صورت می‌گرفت.
طبق مصوبه هیئت دولت در سال 1386 مقرر شد اجرای سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار انجام گیرد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1385، آذربایجان شرقی با مساحت 45 هزار و 491 کیلومترمربع 3 میلیون و 603 هزار و 456 نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول