اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار یزد:

315 هزار خانوار یزدی سرشماری می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد از سرشماری 315 هزار خانوار یزدی از دوم آبان‌ ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

315 هزار خانوار یزدی سرشماری می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا بابایی صبح امروز در نشست خبری آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 اظهار داشت: این طرح از امروز همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و تا بیست و دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در استان یزد بالغ بر 314هزار 897 خانوار سرشماری شوند و زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
بابایی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال 1385، جمعیت استان یزد به 990 هزار و 118 نفر رسیده بود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود جمعیت استان یزد به بالغ بر یک میلیون و 80 هزار نفر رسیده باشد.
وی یادآور شد: جمعیت مرکز استان یزد نیز به طور قطع اکنون به بالای 500 هزار نفر رسیده که برای شهرهای بالای جمعیت 500 هزار نفر تدابیر ویژه‌ای از سوی دولت اندیشیده خواهد شد.
بابایی نرخ رشد جمعیت از سال 75 تا 85 را دو درصد اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد نرخ رشد جمعیت استان با توجه به مهاجران افزایش داشته باشد.
بابایی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه از سال 1335 بحث آمارگیری در کشور هر 10 سال انجام شد، خاطرنشان کرد: از سال 86 هیئت وزیران مصوب کرد که سرشماری هر پنج سال انجام شود و سرشماری هفتم به جای برگزاری در سال 1395 در سال 1390 انجام می‌شود.
وی با اشاره به تاکید مسئولان کشور بر بحث آمار عنوان کرد: آمار مبنای برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی مبنای پیشرفت و توسعه کشور در همه بخش‌ها به شمار می‌رود.
بابایی اظهار امیدواری کرد: مردم فهیم استان یزد همچون گذشته همکاری خوبی با آمارگیران داشته باشند و اطلاعات خانوار خود را به صورت دقیق در اختیار آنها قرار دهند زیرا در صورت ارائه آمارهای نادرست، سرمایه‌های کلانی در کشور مسیر بیهوده خواهد رفت.
وی با بیان اینکه در سرشماری امسال پیش‌بینی می‌شود 21 میلیون و 200 هزار خانوار در سطح کشور سرشماری شوند، افزود: 315 مورد از این خانوارها مربوط به استان یزد خواهد بود.
بابایی همچنین تعداد آمارگیران آموزش دیده در سراسر کشور را 114هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک‌هزار و 800 نفر در استان یزد فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در پرسشنامه سرشماری امسال مردم باید به 60 سئوال آمارگیران پاسخ دهند، افزود: شماره ملی، اقامتگاه دوم، مهاجرت، استفاده از اینترنت، بهره‌برداری کشاورزی، تعداد معلولان و ... از جمله مباحث جدیدی است که امسال به سوالات سرشماری اضافه شده است.
بابایی با تاکید مجدد بر پاسخ‌های صحیح و درست به آمارگیران از سوی مردم افزود: مردم از امروز شناسنامه و کارت ملی (اصل یا کپی) سرپرست و همه افراد خانواده را در اختیار داشته باشند تا ماموران آمارگیر بتوانند با سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند.
وی نام و نام خانوادگی، تولد و ازدواج، فوت و طلاق، وضعیت بهداشت، آب و برق و گاز و تلفن، اشتغال، مبلغ و ودیعه اجاره و ... را از جمله اطلاعات مورد درخواست آمارگیران از مردم اعلام کرد.
بابایی تاکید کرد: مردم هوشیار باشند که ماموران آمارگیر حتما باید با جلیقه‌های متحدالشکلی که آرم سرشماری بر روی آن نصب شده و کارت شناسایی به درب منازل مراجعه کنند و هیچ ماموری حق ورود به منازل را ندارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد، ساعات مراجعه ماموران آمارگیر را هشت صبح تا شش بعداز ظهر اعلام کرد و افزود: به دلیل استراحت مردم در ساعات یک تا چهار بعداز ظهر، آمارگیران مراجعه نمی‌کنند مگر مواردی که خانواده‌ای غایب بوده باشد و با تماس با شماره‌هایی که از سوی ماموران برای آنها گذاشته شده است، خود خواستار مراجعه آمارگیران در ساعاتی غیر از ساعات یاد شده باشند.
وی همچنین تاکید کرد: همه اطلاعات دریافت شده از خانواده‌ها محرمانه است و نتایج آن در اسفندماه اعلام خواهد شد.
بابایی در پاسخ به سؤال برخی خبرنگاران در مورد سرشماری عنوان کرد: مهاجران افغانی و اتباع بیگانه و سایر مهاجران ایرانی نیز سرشماری و در قالب جمعیت استان تلقی می‌شوند.
وی مجددا بر همکاری مردم با آمارگیران برای ارائه آمار درست و دقیق تاکید کرد.
از دوم تا بیست و دوم آبان‌ماه به طور همزمان در سراسر کشور طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 به عنوان هفتمین سرشماری اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول