اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نواخته شدن زنگ سرشماری؛

سرشماری از 225 هزار خانوار چهارمحال و بختیاری آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرشماری از 225 هزار خانوار چهارمحال و بختیاری با نواخته شدن زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مدارس چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

سرشماری از 225 هزار خانوار چهارمحال و بختیاری آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مراسم نواختن زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن این استان که به‌صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید باهنر شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: امسال اطلاعات بیش از 225 هزار خانوار در این استان جمع‌آوری می‌شود.
حمیدرضا فروزنده افزود: برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک هزار و 200 نفر عوامل اجرایی در شهرستان‌های هفت‌ گانه چهارمحال و بختیاری ساماندهی شده است.
وی کسب آمار صحیح را پایه و اساس برنامه‌ریزی در هر کشور دانست و افزود: آمار دقیق و اطلاعات به روز در تحقق برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 1404 کشور نقش بسزایی دارد.
فروزنده کاهش زمان اجرای سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن از دوره‌های 10 سال به پنج ساله را در دسترسی به اطلاعات دقیق مؤثر بیان و تصریح کرد: امسال هر مأمور در این طرح، سرشماری 400 خانوار را در چهارمحال و بختیاری برعهده دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای سرشماری دقیق در شهرستان‌های هفت گانه، 31 شهر، 830 آبادی و 770 نقطه فرعی در این استان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.
وی نقش مطبوعات در اطلاع رسانی دقیق و ایجاد حساسیت در افکار عمومی برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن را بسیار مهم بیان و خاطرنشان کرد: مطبوعات باید با ظرافت خاص در راستای اجرای این طرح به مردم اطلاع رسانی کنند تا با مشارکت آحاد جامعه اطلاعات دقیق‌تری از استان جمع‌آوری شود.
معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری سرشماری بدون انحراف را نیازمند مشارکت 100 درصدی مردم برشمرد و گفت: برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال، بیش از 70 قلم آماری مطابق با استانداردهای بین المللی اخذ می‌شود.
وی به روند رو به رشد کشور در مسیر توسعه در طول 32 سال بعد از انقلاب اشاره و تأکید کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی، حرکت‌های با شتابی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته که سرشماری 10 ساله جوابگوی حرکت رو به رشد کشور نبوده و خوشبختانه تغییر یافته است.
همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن با حضور معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران استانی در دبیرستان دخترانه شهید باهنر شهرکرد نواخته شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول