اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر خشکسالی صورت گرفت؛

کاهش 75 درصدی برداشت زیتون در زرند

خبرگزاری فارس: فرماندار زرند گفت: برداشت محصول زیتون در سال زراعی جاری در زرند به دلیل خشکسالی و نوسانات جوی از یک‌هزار و 200 کیلوگرم در هکتار به 300 کیلوگرم کاهش یافته است.

کاهش 75 درصدی برداشت زیتون در زرند
رضا کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند با اشاره به آغاز برداشت زیتون از 300 هکتار باغ‌های شهرستان زرند اظهار داشت: برداشت محصول زیتون این شهرستان در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی و نوسانات جوی از یک‌هزار و 200 کیلوگرم در هر هکتار به 300 کیلوگرم در هکتار کاهش یافته است.
وی زمان برداشت زیتون در شهرستان زرند را دو هفته اعلام کرد و افزود: در این شهرستان 450 هکتار باغ زیر کشت زیتون قرار دارد که 300 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور هستند.
مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز از آغاز برداشت ذرت دانه‌ای از سطحی معادل 120 هکتار اراضی در شهرستان زرند خبر داد و گفت: کشت و برداشت محصول زیتون از سال 75 در شهرستان زرند آغاز و بیشترین سطح زیر کشت در ریحان‌شهر قرار دارد.
سید علی امیری خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت این محصول در سال‌های گذشته 150 هکتار بوده که به علت خشکسالی به 120 هکتار رسیده است.
وی عملکرد این محصول را در سال گذشته هفت تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت باغ بر یک‌هزار تن ذرت دانه‌ای در شهرستان زرند برداشت شود.
امیری بیان کرد: در سال جاری به دلیل استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح شده، به کار بردن کودهای ریزمغذی و رعایت توصیه‌های کارشناسان، عملکرد آن در هر هکتار 8 هزار و 400 کیلوگرم برآورد می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول