اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سرشماری؛

زنگ سرشماری در مدارس خوزستان نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 در سراسر کشور، زنگ سرشماری در مدارس استان خوزستان نواخته شد.

زنگ سرشماری در مدارس خوزستان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز صبح امروز در مراسم نواختن زنگ سرشماری در مدرسه راهنمایی شاهد عفاف اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان سفیران آگاهی و فرهنگ‌سازی در بحث سرشماری، نقش مهم و تاثیرگذاری را در خانواده‌ها بر عهده بگیرند.
وی افزود: نتایج این سرشماری در برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی ۵ سال آینده شهرستان اهواز نقش مهمی دارد.
فدعمی بیان کرد: به دلیل اهمیت آمار منتج از سرشماری، فاصله زمانی برگزاری سرشماری از ۱۰ سال به پنج سال تقلیل یافته و امسال هفتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور برگزار می‌شود.
فرماندار اهواز بیان کرد: دقت و صحت در اخذ و ثبت اطلاعات خانوار‌ها بسیار مهم است و آمارگیران نباید حتی از یک واحد مسکونی غافل شوند.
وی تعداد آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن شهرستان اهواز را یک‌هزار و ۳۰۰ نفر عنوان و تاکید کرد: با تلاش همه دست‌اندرکاران، سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان اهواز باید با دقت و صحت بالا انجام پذیرد.
فدعمی با اشاره به نقش اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم در مورد اهمیت سرشماری در برنامه‌ریزی‌ها اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، صدا و سیما، رسانه‌ها و اصحاب جراید می‌توانند با ترویج فرهنگ پاسخگویی صحیح و درست به ماموران سرشماری، در برگزاری مطلوب این طرح عظیم ملی نقش مهمی را ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری صمیمانه آحاد مردم، شاهد برگزاری مطلوب و مناسب این سرشماری در استان باشیم.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ همزمان در سراسر کشور دوم تا بیست دوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول