اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

رقابت شیره اصلی اقتصاد است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: امروزه رقابت در دنیا شیره اصلی اقتصاد محسوب می‌شود و اگر رقابت وجود نداشته باشد اقتصاد هیچ حرکتی نخواهد داشت.

رقابت شیره اصلی اقتصاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود اسلامیان در نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی استان گلستان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: رقابت اقتصادی به نفع مردم است چون نتایج حاصل از رقابت دو چیز خواهد بود اینکه قیمت تمام شده محصول پایین می‎آید و دیگری کیفیت آن افزایش می‎یابد.
وی تصریح کرد: در این میان وظیفه اصلی کارآفرینان بکارگیری و ارتقاء تجربه، دانش، نوآوری و تکنولوژی است که اگر کشوری در تولید کالا از این موضوعات بهره‎مند باشد در بازار رقابت پیروز خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سیاست مالی دولت‎ها یکی از چالش‎های پیش رو در واحدهای اقتصادی است بر این نکته تاکید کرد و بیان داشت: دولت‎ها باید سیاست‎هایی تدوین کنند که واحدهای اقتصادی بدون هیچ دغدغه‎ای بتوانند به رقابت بپردازند چنانچه در دنیا واحدهای اقتصادی خوبی وجود دارد، ولی هزینه مالی شرکت‎ها بالا است و این هزینه‎ها در قالب بانک‎ها به بیش از 15 الی 30 درصد و با جرائم نیز به 36 درصد می‎رسد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره و دوره گذشته، نقش اتاق‎های بازرگانی در کشور پررنگ شده است نه در حدی که کارآفرینان کشور دارند، ولی در مسیری قرار گرفته‎اند که کارآفرینان کشور می‎توانند به آن جایگاه و کرامت انسانی که یک کارآفرین در کشور باید داشته باشد دست یابند.
اسلامیان با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه جایگاه اتاق های بازرگانی به وضعیت مطلوبی رسیده است خاطرنشان کرد: این موضوع، رسالت اعضای اتاق های کشور را سنگین‌تر می‌کند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران یکی از وظایف اصلی اتاق‎های بازرگانی را تقویت تشکل‎ها برشمرد و یادآور شد: در همه جای دنیا صنوف دارای تشکل‎هایی هستند و بها دادن به تشکل‎ها بر اساس وزن آنها سنجیده می‎شود.
وی بیان داشت: مسیری که اتاق ایران و سایر اتاق‎ها برگزیده‎اند این بوده که به سرعت جایگاه خود را نزد مسئولان پیدا کرده‎اند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران خطاب به فعالان اقتصادی ابراز داشت: کشور از ما انتظار سخنرانی و درد دل را ندارد بلکه از ما می‎خواهد تا برنامه بدهیم و طرح مسئله کنیم و به طور علمی و منطقی پیشنهاداتی ارائه دهیم که از سطوح سقفی و میدانی اتاق‎ها حاصل می شود.
اسلامیان از فعالان اقتصادی خواست تا در قالب کمیسیون‎ها و جلسات هم‎اندیشی اتاق ایران را از فکر و پیشنهادات خود بی نصیب نگذارند چه اینکه در سایه تعامل و همفکری می‎توان انتظار داشت که حرف‌های منطقی در کشور شنیده شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در مسیری که شایسته نام ایران است قرار نگرفته، اذعان داشت: این دغدغه و نگرانی در بحث واردات همواره دیده می‎شود و سالانه کشور به 70 تا 80 میلیارد دلار واردات مصرفی عادت کرده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول