اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

مؤلفه اصلی اقتصاد برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: مؤلفه اصلی زیرساخت‌های اقتصادی برنامه‌ریزی است.

مؤلفه اصلی اقتصاد برنامه‌ریزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین ظهر امروز در جمع آمارگیران نفوس و مسکن در استان فارس اظهار داشت: بدون سرشماری نفوس و مسکن و جمع‌آوری اطلاعات برای برنامه‌ریزی‌های چشم‌انداز توسعه، امکانپذیر نیست.
صادق عابدین خاطرنشان کرد: بیش از دو سوم آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن را دختران جوان تشکیل می‌دهند که نشان از عزم راسخ و جدی آنان در توسعه استان فارس است.
وی با اشاره به اینکه سرشماری و برنامه‌ریزی لازمه توسعه کشور است، افزود: حدود یک چهارم برنامه‌ریزی‌های چشم‌انداز توسعه از طریق سرشماری انجام شده است.
استاندار فارس تصریح کرد: انجام سرشماری نفوس و مسکن به دستور ریاست جمهوری به جای هر 10 سال به پنج سال یک‌بار کاهش یافته است.
صادق عابدین اضافه کرد: سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک‌بار برنامه‌ریزی‌های دولت را در انجام زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین معضل کشور تفاوت در ارائه آمارهای ضد و نقیض است، گفت: آمارگیران با سرشماری دقیق و نوع برخورد با مردم باید به گونه‌ای رفتار کنند که هویت ملی، تاریخی و فرهنگی استان فارس را به نمایش بگذارند.
استاندار فارس ابراز داشت: برای تحقق اهداف دولت مبنی بر ارائه سرشماری صحیح تمام دستگاه‌های دولتی باید همکاری و تعامل داشته باشند.
صادق عابدین مأموران سرشماری را نماینده فرهنگی مردم و دولت دانست و افزود: برای سرشماری آمار نفوس و مسکن، دولت هزینه بسیاری را صرف کرده و باید با تلاش و برنامه‌ریزی صحیح شاهد رونق اقتصادی و عمران و آبادانی در کشور باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای صرفه‌جویی در وقت اگر هر خانواده یک دقیقه اطلاعات را به مأموران سرشماری بدهد سه روز در وقت صرفه‌جویی شده و در نتیجه زمان آمارگیری کاهش می‌یابد.
استاندار فارس اضافه کرد: سرشماری نفوس و مسکن از سال 1335 آغاز شد و امروز شاهد هفتمین سرشماری 10 ساله و نخستین سرشماری پنج ساله در کشور به ویژه استان فارس هستیم.
صادق عابدین از مردم خواست که مأموران سرشماری نفوس و مسکن را در ارائه آمار دقیق یاری دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول