اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

فصل جدیدی در تاریخ اقتصاد ایران رقم می‎خورد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: عزم داریم فصل نوینی در تاریخ اقتصاد کشور رقم بزنیم که قدم‎های بزرگ، عزم بلندی را در این مسیر می‎طلبد.

فصل جدیدی در تاریخ اقتصاد ایران رقم می‎خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد نهاوندیان صبح امروز در نشست صمیمانه با مدیران اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: شجاعت نقد کردن از خودمان سبب می‎شود تا موانع گذشته را ریشه‎یابی کنیم.
وی با بیان اینکه در کشورهای CIS جشن بیستمین سالگرد فروپاشی شوروی گرفته می‎شود، خاطرنشان کرد: 20 سال از اتفاق بزرگِ قرن بیستم گذشت و تاریخی تکان‎دهنده را در دهه دوم قرن بیستم نوردید و بزرگ‌ترین فرصت را برای کشور ایران به وجود آورد و در همسایگی ایران بازارهای بسته گشوده شد، اما سهم ما از این فرصت‎های عظیم چه بود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: در نخستین سال‎های بعد از فروپاشی در استان‎های همجوار، پیش و پا افتاده‎ترین مسائل مورد تقاضا بود و هیچ مانعی برای حضور، نفوذ، سرمایه‎گذاری و مشارکت وجود نداشت، اما آرام آرام بعضی از فرصت‎ها به حسرت تبدیل شدند و سودها نیز منجر به خسارت شد که البته کارهایی هم صورت گرفت، اما زمان آن رسیده تا کمی به نقد گذشته بپردازیم و آنها را برطرف کنیم.
نهاوندیان با اشاره به اینکه این وظیفه‎مندی در استان‎های همجوار جدی‎تر است بر این نکته تاکید کرد و گفت: استان گلستان باید این ارزیابی را در عملکرد خود داشته باشد که از فرصت پیش آمده نسبت به کشورهای همجوار چه اقداماتی را به ظهور رسانده و از چه مسائلی بازمانده که اگر این فرصت‎ها ریشه یابی نشود ممکن است باز هم در این مسیر استفاده کامل را در فرصت مجدد نبریم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه باید نقادی منصفانه در عملکرد را داشته باشیم، افزود: برجسته کردن نقاط قوت خوب است، اما زمانی که ارزیابی شود چه استفاده‎ای از فرصت‎ها شده می‌تواند مسیر را برای رسیدن به هدف کوتاه‎تر کند چرا که فرصت‎ها لزوما در ابتدا با عنوان فرصت ظاهر نمی‎شوند و گاهی از دل چالش‎ها و تهدیدها به وجود می‎آیند.
وی اذعان داشت: ما باید تمرین ساختن فرصت‎ها را از میان چالش‎ها داشته باشیم و اقتصادمان نیز در بخش خصوصی آمادگی استفاده از فرصت را فراهم کنیم که وقتی از تحریم‎ها گذشتیم و محدودیت‎ها برطرف شد آماده ظهور و حضوری موثر باشیم.   
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول