اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان بوشهر؛

1400 مامور اجرایی‌ عملیات سرشماری را انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان بوشهر گفت: هزار و 400 نفر عوامل اجرایی، مامور سرشماری و‌... در اجرای عملیات سرشماری در استان بوشهر همکاری می‌کنند.

1400 مامور اجرایی‌ عملیات سرشماری را انجام می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رسول زارعی یکشنبه شب در همایش افتتاحیه سرشماری نفوس و مسکن در بوشهر اظهار کرد: از این تعداد 635 نفر مامور انجام طرح سرشماری هستند که باید به منازل مراجعه کنند.
وی گفت: در بحث برنامه‌ریزی، مهم‌ترین رکن آمار و اطلاعات است و نه تنها برنامه‌ریزی اداری، اقتصادی بلکه برای هر نوع زندگی نیز وجود آمار و اطلاعات از نیازهای اصلی است.
زارعی با اشاره به برنامه‌های نخستین روز سرشماری در کشور اضافه کرد: علاوه بر رونمایی از طرح سرشماری از مجموعه کسانی که در حوزه آمار فعالیت‌های موثری نیز داشته‌اند، تقدیر می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه انجام سرشماری به تسریع در آبادانی کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: استان بوشهر پایگاه و قطب سرمایه‌گذاری ایران است و بررسی شاخص‌های توسعه یافتگی این استان گواه این مدعاست.
زارعی با اشاره به رتبه نخست بوشهر در هزینه کرد اعتبارات عمرانی خاطر‌نشان کرد: بوشهر در شاخص توسعه یافتگی تا 5 سال پیش رتبه 26 کشور را داشت اما اکنون به رتبه پنجم کشور رسیده است.
وی تاکید کرد: مجموعه تحولات صورت گرفته در بوشهر نشان می‌دهد که بحث آمایش سرزمین به عنوان کلیدی‌ترین برنامه‌ در حوزه برنامه‌ریزی باید در دستور کار قرار گیرد تا با اجرایی شدن آن بوشهر بتواند در این مسیر هم پیشرو باشد.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بحث آموزش سرشماری در بوشهر گفت: در رده نخست آموزش سه نفر از هر استان در دوره آموزشی 14 روزه شرکت کردند و این دوره در بوشهر نیز برای 50 نفر برگزار شد.
زارعی گفت: در مناطق و شهرستان‌های مختلف نیز در مرحله آخر برای هر مامور دوره آموزشی برگزار شد و با همکاری فرمانداران، اعضای ستاد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مراحل مختلف آموزش را پشت سر گذاشتیم.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش ناظر اجرای سرشماری، استان بوشهر در اجرای طرح سرشماری پیشتاز بوده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر اظهارکرد: با محوریت و حضور نیروی انتظامی فضای خوبی برای اجرای سرشماری فراهم است، ضمن اینکه ماموران باید به نحوه ورود به منازل، پوشش مناسب، نحوه برخورد با پاسخگو را مد نظر داشته باشند.
زارعی با بیان اینکه هر مامور روزانه باید20 فرم مربوط به سرشماری را پر کند، گفت: در کل کشور 75 میلیارد تومان برای اجرای طرح سرشماری هزینه می‌شود.
مدیر ستاد سرشماری استان بوشهر گفت: در نخستین سرشماری کشور در سال 35 جمعیت استان بوشهر 188 هزار و 63 نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود جمعیت استان بوشهر پس از انجام طرح سرشماری به بیش از 960 هزار نفر برسد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول