اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه دامغان:

بی‌‌بند و باری در حال غرق کردن غرب است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه دامغان گفت: بی حجابی و بی‌بند و باری جوامع غربی را دچار بحران کرده و در حال غرق کردن غرب است.

بی‌‌بند و باری در حال غرق کردن غرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، احمد فوادیان شامگاه یکشنبه در نشستی پیرامون حجاب و عفاف که با حضور مسئولان و جمعی  از بانوان برگزار شد اظهار داشت: حجاب در لغت به معنای پرده و پوشش آمده است و حجاب برای بانوان به معنای پوشش اسلامی و دارای دو بعد ایجابی و سلبی است.
وی ادامه داد: بعد ایجابی آن وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن حرام بودن خودنمایی به نامحرم است.
به گفته این کارشناس مذهبی، اگر این دو بعد در کنار یکدیگر باشند حجاب اسلامی در جامعه محقق می‌شود.
وی در ادامه، گفت: حجاب شانی از شئون زندگی انسان است و پدیده‌ای است که تقریبا به اندازه طول تاریخ بشر سابقه و تنوع دارد.
امام جمعه دامغان ابراز داشت: اسلام یک برنامه ویژه برای استحکام نظام خانواده در نظر گرفته است که بر اساس همین مسئله حجاب مطرح شده است.
فوادیان گفت: در واقع حجاب و عفاف را باید از خانه و خانواده آغاز کرد چرا که ریشه اصلی حجاب در خانواده است همان‌گونه گه بی حجابی و بی‌بند و باری جوامع غربی را دچار بحرانی به نام فرزندان نامشروع کرده است که در حال غرق کردن غرب است.
رئیس حوزه علمیه دامغان ابراز داشت: بی حجابی باعث بروز بیماری‌های عصبی و روانی در جامعه و از هم پاشیدگی نظام خانواده می‌شود.
وی یادآور شد: در قرآن کریم نخستین خطاب در مسئله حجاب به مردان است و بعد از آن زنان مورد خطاب قرار گرفته‌اند ولی بار سنگین بر دوش زنان است.
این نشست که توسط اداره بهزیستی شهرستان حاجی‌آباد پیرامون حجاب و عفاف با حضور احمد فوادیان رئیس حوزه علمیه و امام جمعه شهر دامغان به عنوان سخنران برگزار شده بود با طرح سئوال از طرف حضار ادامه پیدا کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول