اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی جم خبر داد:

راه‌اندازی 10 خانه قرآنی در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی جم از ثبت و راه‌اندازی 10 خانه قرآنی در شهرستان جم خبر داد.

راه‌اندازی 10 خانه قرآنی در شهرستان جم
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مهدی رحمانی در نشستی با فعالان قرآنی شهرستان جم اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های دینی و مذهبی به ویژه فعالیت‌های قرآنی امری لازم و ضروری است و موجب رشد معنویت و اخلاق اسلامی در سطح جامعه می‌شود.
وی افزود: طی دو سال گذشته شاهد ساماندهی خانه‌ها و موسسات قرآنی در شهرستان جم بودیم و کیفیت فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان بهبود یافته است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی جم از ثبت و راه‌اندازی 10 خانه قرآنی در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال پنج خانه قرآنی در جم ثبت شده و در نیمه دوم امسال نیز پنج خانه قرآن دیگر راه‌اندازی می‌شود.
رحمانی مکان خانه‌های قرآن ثبت شده را در روستاهای پشتو، قائدی، بهرباغ، اسلام‌آباد و جنوب جم اعلام کرد و از صدور مجوز فعالیت این خانه‌های قرآن در نیمه اول سال جاری خبر داد.
کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی شهرستان جم افزود: دشمنان به دنبال تضعیف اعتقادات اسلامی و کمرنگ کردن ارزش‌ها هستند و تلاش زیادی برای منحرف کردن نسل جوان انجام می‌دهند که همه باید هوشیار باشیم و با برنامه‌های قرآنی و فرهنگی سالم دشمنان را ناکام کنیم.
رحمانی با بیان اینکه ثبت خانه‌های قرآن روستایی یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش فرهنگ قرآنی در روستاهاست، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت و توانایی موجود در شهرستان جم استفاده کنیم و راه را برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه هموار کنیم.
وی اضافه کرد: برگزاری هشت محفل بزرگ قرآنی با حضور اساتید بزرگ از جمله سعید طوسی، قاری بین‌المللی، برگزاری جلسات ختم قرآن در بیش از 70 مسجد در طول ماه مبارک رمضان، برگزاری 30 دوره کلاس‌های قرآنی در سطوح مختلف و برگزاری دو دوره تفسیر بینات 18 و نسیم حیات 14 نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری اجرایی شده است.
رحمانی برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم ویژه کارکنان دولت از دیگر برنامه‌های اجرا شده در نیمه نخست سال عنوان کرد و گفت: این امر منجر به صدور بیش از 100 گواهی پایان دوره در دو رشته روخوانی و روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم شده است.
وی به توزیع قرآن، رحل، پوستر و نشریات قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی در مناسبت‌های مختلف، به ویژه برای معتکفین اشاره کرد و از برگزاری ایستگاه‌های تصحیح قرائت نماز ویژه معتکفین در نیمه اول سال خبر داد.
رحمانی ادامه داد: تبلیغ و ثبت‌نام مسابقه نورالهدی نیز در این شهرستان انجام شد و تعداد زیادی از علاقمندان از طریق اینترنت در این مسابقه سراسری شرکت کردند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول