اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نکوداشت سیدرضا میرکریمی؛

هفتمین جشنواره فیلم رویش در مشهد آغاز شد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم رویش گفت: هفتمین جشنواره فیلم رویش با برگزاری مراسم نکوداشت سیدرضا میرکریمی در مشهد آغاز شد.

هفتمین جشنواره فیلم رویش در مشهد آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد رفائی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی "رویش" با هدف جریان‌سازی و گسترش رویکرد تولید فیلم با محتوای دینی در فیلم‌های کوتاه و بلند و زمینه‌سازی معرفی جریان فیلم کوتاه دینی به فضای فرهنگی و سینمایی کشور و دامن زدن به توجه فیلم دینی و معنویت و معرفی و شناساندن چهره‌های برگزیده این جشنواره در مشهد برگزار می‌شود.
وی به نمایش آثار روز نخست جشنواره اشاره کرد و افزود: در بخش سینمای ایران، فیلم‌های خروسک، عید و عیدگاه، راست پنجگاه، زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند، راز نگاه، تا مردانمان برقصند، سند آزادی، بودی نبودنت نباشد، مهرآ، شب اول و ابابیل به اکران گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: جلسات نقد و بررسی آثار نیز با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان، طلاب و فرهیختگان اجتماعی و فرهنگی و هنری کشور و استان خراسان رضوی برگزار و نقاط ضعف و قوت فیلم‌ها در آنها مورد بررسی قرار می‌گیرند.
رفائی ادامه داد: در بخش بین‌الملل نیز امشب سه فیلم در سینما آفریقای مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: مشت آتشین از کشور لبنان، سید موسی از ایران و روز تلخ از کشور فلسطین از آثار بین‌الملل جشنواره رویش در روز نخست است.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: مراسم نکوداشت سیدرضا میرکریمی با حضور این کارگردان برجسته سینمای ایران امشب و همزمان با نمایش فیلم سینمایی" زیر نور ماه" ساعت 21 در سینما آفریقا برگزار می‌شود.
رفائی اظهار داشت: فردا و در روز دوم نیز 16 فیلم در بخش سینمای ایران و سه فیلم در بخش سینمای بین‌الملل به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: همچنین نشست تخصصی با موضوع نسبیت بین دین و سینما و نشست تخصصی سینما امشب در سالن شماره 2 هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.
هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رویش تا دوم آبان ماه در مشهد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول