اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

به تصویرکشیدن بیداری اسلامی در مقوله هنر باید جامعه را بیدار کند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: مصداق بیداری اسلامی در هنر این است که هنرمند و سینماگران جامعه را بیدار کند.

به تصویرکشیدن بیداری اسلامی در مقوله هنر باید جامعه را بیدار کند
سید جواد رفائی در حاشیه دومین روز از جشنواره فیلم رویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درمشهد، اظهار داشت: مقوله فیلم دینی باید از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گیرد، نخست اینکه در یک بازه زمانی اوقات فراغت فرد را پر کند و دیگری منطبق با ارزش‌های دینی انقلاب باشد که قطعا تاثیرگذاری خود را برجای می‌گذارد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: عمده‌ترین بیان اصلی یک فیلم تاثیرگذاری غیر مستقیم در مخاطب است، به همین دلیل فیلم‌سازان ما باید به دنبال این باشند که لفظ غیر مستقیم را در آثار خود نهادینه کنند.
وی با اشاره به استقبال قشر جوان از هفتمین جشنواره فیلم رویش، گفت: اکثر تماشاچیان و فیلم‌سازان این دوره جوان هستند و باید این امر نهادینه شود که فیلم کوتاه فیلمی نیست که سرگرم‌کننده و وقت گذران باشد بلکه اثری است که مخاطب خود را به تفکر وادار می‌کند، تفکری که از محتوای فیلم به دست آورده است.

سینمای دینی جوانان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه می‌کند

رفائی با تاکید بر بخش بیداری اسلامی در هفتمین جشنواره رویش، خاطرنشان کرد: جشنواره رویش با توجه به رویکرد امسال و تمرکز بر روی بخش بیداری اسلامی که از آن به عنوان یک جریان ضد ظلم و همت به سمت عدالت یاد می‌شود، تداعی‌گر ریشه دینی این جریان است و پرداختن به این مقوله وظیفه همه مسلمانان است.
قائم‌مقام هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، ادامه داد: هنرمندان در عرصه هنر باید چند نکته را رعایت کنند به عنوان مثال زمانی که اثری در موضوع بیداری اسلامی در دست ساخت دارند باید این نکته را مدنظر داشته باشند که اثر آنها دچار آفت نشود و راهی که در ادامه در پیش دارند را نیمه تمام رها نکنند.
وی تصریح کرد: با توجه به این مضمون هنرمندان باید مقوله ماندگاری و آینده‌نگری را در آثارشان پیاده کنند تا همانند یک جریان در حال حرکت بماند.
وی با اشاره به بحث جنگ نرم و تاثیرات مضر آن بر روی جوانان تاکید کرد: بسیاری از شبکه‌ها و فضاهای سایبری که در جامعه قابل رویت است، برای سست‌کردن بنیان‌های جامعه ماست و به دنبال این هستند که جوانان را به سمت بی بند و باری ترویج دهند.
رفائی اظهار داشت: در مقابل این جریان، سینمای دینی وظیفه دارد تا جوانان را در مقابل این تهاجم و هجمه‌های دشمن واکسینه نماید.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول