اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:‌

برنج پرمحصول به گفتمان مشترک نرسید

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: ‌داستان برنج پرمحصول یا برنج کیفی هنوز به گفتمان مشترک نرسیده است.

برنج پرمحصول به گفتمان مشترک نرسید
به گزارش خبرنگار فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در جلسه انجمن برنج در استانداری مازندران، اظهار داشت:‌ دولت 34 میلیارد برای خرید برنج تضمینی هزینه کرده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع بالغ بر 35 هزار تن برنج پرمحصول خریداری شده، افزود:‌ 12میلیارد و 500 میلیون تومان مبلغ بدهی به کشاورزان از بابت خریدهای تضمینی است که امروز مبلغ 10 میلیارد تومان چک در این راستا صادر شد.
طاهایی تصریح کرد:‌ التزام عملی به ولایت فقیه فقط در پشت تریبون نیست و نمی‌توان جیب تاجر خارجی را پر کرد و ادعای پیروی از ولایت فقیه را هم داشت.

* وزارت جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی برنج اختیار ندارد
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی ابزار هماهنگی برای نقدینگی در اعلام به موقع نرخ و یا خرید تضمینی برنج در اختیار ندارد، یادآور شد:‌ سازمانی هم که این اختیار را در دست دارد در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دچار ملاحظات شده است.
طاهایی خاطرنشان کرد:‌ معتقد هستم کار کشور در مقطعی به ضریب 30 درصد در اجرا برسد، اما قانون هدفمندی یارانه‌ها آسیب نبیند چراکه سامانه اقتصاد ما است.
این مسئول ادامه داد:‌ به عنوان کسی که سرباز دولت‌های مختلف بودم اعلام می‌کنم که اگر دولت احمدی‌ن‍ژاد همین یک دستاورد را داشت برای سامانه اقتصاد ما یک دستاورد بسیار ارزنده است و همه باید در این عرصه کمک فکری ارائه کنند.
استاندار مازندران با بیان اینکه داستان برنج پرمحصول یا کیفی هنوز به گفتمان مشترک نرسیده، یادآور شد:‌ سمت و سوی حرکت باید تولید را تقویت کند.
وی اذعان داشت: ‌هنوز گیلان در حوزه یکپارچه سازی و برنج پرمحصول از مازندران عقب‌تر است.
طاهایی در پایان از میزبانی مازندران برای برگزاری پانزدهمین اجلاس برنج کشور خبر داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول