اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق مطرح کرد:

ضرورت ایجاد منطقه ویژه معدنی در بافق

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق گفت: برای ایجاد اشتغال و عمران و آبادانی بافق ایجاد منطقه ویژه معدنی در این شهر ضروری است.

ضرورت ایجاد منطقه ویژه معدنی در بافق
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حسین ندافیان پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از معادن بافق گفت: با توجه به اینکه شهرستان بافق یک شهر معدنی است و یک سوم ذخایر سنگ آهن ایران در این منطقه وجود دارد، ضروری است که زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از این معادن به منظور توسعه بخش صنعت و معدن فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون سنگ آهن معادن بافق به وسیله قطار و کامیون‌های حامل سنگ از این شهر خارج شده است، تصریح کرد: با گذشت قریب 50 سال هیچ گونه توسعه معدن‌کاری، صنایع فولادی و جوار فولادی برای این شهر دیده نشده در حالی‌که این امر برای ایجاد اشتغال و ایجاد یک منطقه ویژه معدنی برای مردم این شهر بسیار مهم تلقی شده که به دنبال آن شاهد عمران و آبادانی شهر خواهیم بود.
ندافیان به عنوان نخستین فرماندار حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از اعضای این کمیسیون خواستار تجدید نظر در مورد قانون تجمیع عوارض شهرهای معدنی به منظور احقاق حق و حقوق شهرهای معدنی شد و گفت: پرداخت چهار درصد عوارض فروش سنگ آهن معادن و محصولات فولادی به شهرستان بافق می‌تواند کمک قابل توجهی به عمران و آبادانی این خطه و ایجاد اشتغال کند در حالی‌که این حق مردم محروم شهر معدنی بافق است.
وی خطاب به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تشریح مشکلات به وجود آمده در مسیر احداث و راه‌اندازی کارخانه فولاد بافق به عنوان یکی از طرح‌های هشت‌گانه فولاد کشور اشاره کرد و افزود: احداث فولاد یک میلیون تنی یکی از خواسته‌های مردم این منطقه بود که با واگذاری به بخش خصوصی علاوه بر توقف احداث این فولاد شاهد اخراج چندین نفر از کارگران این کارخانه بودیم که این نتیجه عدم سرمایه‌گذاری کافی دولت دراین منطقه است.
فرماندار بافق با بیان اینکه بافق می‌تواند یکی از قطب‌های مهم فولاد کشور باشد، خواستار تشکیل جلسه‌ای ویژه برای رفع رکود و حل مشکلات فولاد بافق شد و گفت: مسئولان مربوطه چه در دولت، چه در مجلس باید برای تسریع در روند احداث کارخانه فولاد بافق و صنایع جوار فولادی همچنین نظارت بر فعالیت بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند.
ندافیان در ادامه خواستار عدم واگذاری معادن به بخش خصوصی در این منطقه شد و اظهار داشت: واگذاری معادن به هیچ وجه صلاح منطقه را در برندارد و موجب عدم توسعه معدنکاری و صنعت منطقه خواهد شد که با توجه به سوابق موجود در درازمدت، مشکلات عدیده‌ای را به دنبال خواهد داشت که تقاضا می‌شود مجلس این موضوع را مدنظر داشته و نمایندگان تصمیم مناسبی را اتخاذ کنند.
وی همچنین با اشاره به موقعیت شهرستان بافق به لحاظ معدنی و صنعتی، خواستار گازرسانی هرچه سریع‌تر به این منطقه و حل مشکلات صنایع شد.
در این نشست فرهمند نماینده مردم بافق و یاراحمدی مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز پیرامون بحث اشتغال پایدار، اختصاص کارخانجات جوار معدنی و جوار فولادی، فراهم کردن زیر ساخت‌های صنعت از جمله آب، برق و گاز، پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در این نشست علاوه بر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون وزیر صنعت و معدن، نماینده مردم بافق در مجلس، مدیران عامل فولاد ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سنگ آهن مرکزی بافق، مدیرکل صنایع استان یزد، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، انجمن صنعت و معدن استان و نمایندگان استان یزد نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول