اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن برنج کشور خواستار شد:‌

اصلاح روش خرید ارقام پرمحصول برنج

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن برنج کشور گفت:‌ اصلاح روش خرید تضمینی از راه‌های حمایت از ارقام پرمحصول برنج است.

اصلاح روش خرید ارقام پرمحصول برنج
به گزارش خبرنگار فارس از ساری، جمیل علیزاده شایق ظهر امروز در جلسه انجمن برنج در استانداری مازندران اظهار داشت:‌ هدف‌های حمایت از ارقام پرمحصول و روش خرید تضمینی برنج، راه را گم کرده است.
وی با بیان اینکه در دهه 60 خودم از تدوین کنندگان طرح خرید تضمینی برنج بودم، افزود:‌ از منظور اصلی طرح بسیار دور شده‌ایم.
علیزاده با اشاره به اینکه اگر قرار است ارقام پرمحصول حمایت شوند و هزینه‌های تولید را کاهش دهیم، ادامه داد: ‌قیمت باید راضی کننده باشد و زمان خرید تضمینی برنج بسیار مهم است.
این مسئول با بیان اینکه بهمن ماه بهترین زمان برای اعلام قیمت خرید تضمینی برنج است، یادآور شد:‌ اصلاح روش خرید تضمینی از راه‌های حمایت از ارقام پرمحصول است.
علیزاده به اشاره به اینکه بین بازار تولید و بازار مصرف تفاوت‌های زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: برنج ارائه شده در بازار تهران هیچ سنخیتی با برنج تولید داخل ندارد.
 
* برخی فارغ‌التحصیلان فرق دیسک کمر و دیسک تراکتور را نمی‌دانند
مبدع برنج آمل 1 و2  نی در این نشست با اشاره به ضرورت آموزش عملی به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و به ویژه برنج گفت: ‌برخی فارغ التحصیلان کشاورزی فرق بین دیسک کمر و دیسک تراکتور را نمی‌دانند.
محمد دوانلو با بیان اینکه در استان مشکل زهکشی و آبگرفتگی مزارع را داریم، خاطرنشان کرد: هنوز سرمایه‌گذاری در بحث برنج نشده است.
وی ادامه داد: چه در زمینه دولتی و یا خصوصی در بحث سرمایه‌گذاری برنج مشکل داریم.
دوانلو با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی  تعیین قیمت برنج را مانند توپی به زمین بازرگانی انداخت، متذکر شد:‌ همه به دنبال این توپ می‌دویم.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در مازندران مشکل رقم محصول نداریم، اذعان داشت:‌ مشکل ما  زمین‌های شالیزاری است که هر لحظه کوچک‌تر می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول