اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث:

فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای پاسداری از باورها دینی سامان یابد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای پاسداری از باورها و عقاید اصیل دینی سامان یابد.

فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای پاسداری از باورها دینی سامان یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دانشکده علوم حدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در گفتگویی با مضمون آسیب شناسی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، نوع دانشگاه، رشته ها و مقاطع تحصیلی دایر در دانشگاه و حتی موقعیت دانشگاه را از جمله موارد تاثیر گذار در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه برشمرد و افزود: در کنار این موارد تعداد دانشجویان بومی و غیر بومی، تعداد دانشجویان پسر و دختر و نیز تناسب جمعیتی آنان با هم از جمله اموری است که هر یک به عنوان آسیب یا فرصت قابل بررسی است.
معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث افزود: هنر فعالان در عرصه هر دانشگاه این است که بتوانند در کنار آسیب‌ها، فرصت‌ها را نیز شناسایی کرده و مهم‌تر این که بتوانند آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کند. 
وی در ادامه بررسی این امور را در نهایت موجب تقسیم‌بندی آسیب‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به دو دسته آسیب‌های مشترک بین همه یا اغلب دانشگاه‌ها و آسیب‌های اختصاصی تبیین کرد و گفت: به هر تقدیر درک نکردن جوان و سنین جوانی دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه‌ها، تندروی، صبر ناکافی و عدم درک محدودیت‌های اجتناب ناپذیر دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان از جمله مشکلات موجود در دانشگاه هاست.
معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث همچنین چند راهکار را برای مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی پیشنهاد کرد و افزود: برخورد با دانشجو بر اساس اخلاق اسلامی و تکریم شخصیت او، برگزاری جلسات مشورت با افراد خوش فکر و فعال در عرصه‌های فرهنگی، تقدیر از فعالان فرهنگی به نحو شایسته و نیز واگذاری اجرای فعالیت‌های فرهنگی به تشکل‌های دانشجویی مواردی است که به دانشجویان جانی تازه می‌دهد و در کنار افزایش انگیزه مشارکت دانشجویی، موجب حضور حداکثری آنان در برنامه‌های فرهنگی می‌شود.
سبحانی نیا از خطوط قرمز دانشگاه‌ها سخن به میان آورد و گفت: اخلاق اسلامی و رعایت حرمت انسان‌ها به‌ویژه احترام به استاد، پایبندی بر حدود شرعی، احترام به قانون و درک واقعیت ها خطوط قرمزی است که باید در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مورد عنایت ویژه قرار گیرد و تعدی به آنها به هیچ عنوان روا داشته نشود.
معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای پاسداری از باورها، عقاید اصیل دینی و سنت‌های معقول ملی سامان یابد. 
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول