اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ثبت احوال کشور تاکید کرد:

جلوگیری از حمل اسناد اضافی با صدور کارت‌های شناسایی هوشمند

خبرگزاری فارس: قائم مقام ثبت احوال کشور گفت: کارت‌های شناسایی هوشمند از حمل اسناد و مدارک اضافی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از حمل اسناد اضافی با صدور کارت‌های شناسایی هوشمند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون انصاریان بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال استان گفت: ثبت احوال کشور گامی بزرگ در راستای ایجاد تحول اداری برداشته و توسعه در این سازمان مترادف با معنی خلاقیت انسانی و هدایت ساختاری است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان بر سه محور تامین انتظار مردم، کارآیی و توسعه استوار است، اظهار داشت: تلاش تمام زیر مجموعه‌های سازمان بر این است تا با ارائه خدمات مکانیزه و به روز پاسخگوی مراجعان در سطح کشور باشند.
قائم مقام ثبت احوال کشور در خصوص ویژگی کارت‌های شناسایی هوشمند جدید گفت: این کارت‌ها با داشتن تراشه ذخیره اطلاعات به شناسایی سریع افراد کمک کرده و امکان تصدیق اطلاعات بیومتریک آنان را در کنار تایید امضای دیجیتال و اتصال به شبکه دیتاسنتر دارد.
انصاریان‌ درباره مزایای کاربری این کارت‌ها نیز اظهار داشت: این کارت در امر شناسایی، عملیات بانکی، بهداشت، رفاه و تامین اجتماعی، امنیت، گواهینامه، گذرنامه، مخابرات، حمل و نقل، انتخابات، سربازی و ده‌ها مورد دیگر کاربرد دارد و دارندگان خود را از حمل اسناد و مدارک اضافی بی‌نیاز می‌کند.
وی، در خصوص ویژگی‌های نظام جامع شناسایی ایرانیان نیز افزود: ذخیره بیش از 120 میلیون رکورد هویت ایرانیان، ایجاد بانک اطلاعات آدرس و کدپستی دارندگان کارت ملی، ایجاد پایگاه آرشیو عکس دارندگان کارت ملی، برخورداری کلیه رکوردها از شماره ملی و ایجاد سامانه اعلام تغییر نشانی به منظور تولید اطلاعات مهاجرت از جمله اقدامات اساسی در این بخش است.
قائم مقام ثبت احوال کشور، در خصوص راهبردهای اساسی پیش‌روی ثبت احوال نیز گفت: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان، استقرار سامانه الکترونیک، افزایش کارآیی و ارتقاء بهره‌وری سازمانی، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، تولید و انتشار آمار و اطلاعات برای ایرانیان، ارتقاء مستمر کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات، حساس‌سازی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی، اصلاح نظام بودجه‌ریزی سازمان با رویکرد تعریف و تامین منابع مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول