اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

باز پس ‌گیری 80 هکتار موقوفه از دست موقوفه‌خواران

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: 80 هکتار از اراضی موقوفات استان قزوین از دست موقوفه‌خواران باز پس گرفته شد.

باز پس ‌گیری 80 هکتار موقوفه از دست موقوفه‌خواران
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام جواد مرادی بیان کرد: 80 هکتار از اراضی موقوفات غیر متصرفی استان که در سال 1348 توسط موقوفه‌خواران تصرف شده بود و این افراد توانسته بودند به نام خود سند ثبتی دریافت کنند بعد از 15 سال از آنان پس گرفته و به حالت وقفیت درآمد.
وی ادامه داد: از سال 1375 به بعد توسط متولی موقوفه مورد نظر علیه متجاوزین اقامه دعوی شد و در سال 1386 دادگاه رای به وقفیت اراضی تصرفی داد که با اعتراض متصرفان به رای صادره همراه بود و در سال 1389 دادگاه تجدید نظر هم رای بدوی را تایید می‌کند و متصرفان مجدد به رای تجدید نظر اعتراض می‌کنند که این بار دیوان عالی کشور رای قطعی را مبنی بر وقفیت اراضی متصرفی صادر می‌کند.
همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری مسابقات مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.
مجید عاملی توضیح داد: در راستای ترویج فرهنگ مفاهیم قرآنی در رشته تخصصيِ مفاهیم قرآن، مسابقه سراسری مفاهیم قرآن کریم از کتاب تفسیر همراه جلد یک برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا روز سه‌شنبه 10 آبان ماه برای ثبت‌نام و دریافت کتاب به ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین واقع در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، البرز و بوئین‌زهرا مراجعه کنند.
سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: آزمون مرحله شهرستانی این مسابقات در روز جمعه چهارم آذر ماه و آزمون مرحله استانی در روز 25 آذر ماه برگزار می‌شود و جوایز نفرات برتر مرحله کشوری این دوره از مسابقات کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات و غیره است که امیدواریم شاهد حضور فعال و موفق متسابقین این استان در مسابقات کشوری باشیم.
وی عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه برای دریافت کتاب می‌توانند به  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین واقع در خیابان شهید نواب صفوی، مجتمع ادارات، دارالقرآن نورالتقلین، تلفن 6 -3359675-0281، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان در خیابان امام خمینی (ره) کوچه بانک مسکن، تلفن: 5226209-0282، دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز واقع در میدان کارگران، ساختمان موقوفه خزانه، تلفن: 2247162-0282 و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا در بلوار آزادگان پلاک 173،  تلفن: 4228480-0282 مراجعه کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول