اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی:

100 موقوفه جدید در آذربایجان غربی ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 100 موقوفه جدید امسال در آذربایجان غربی وقف شده که در حال طی مراحل ثبتی هستند.

100 موقوفه جدید در آذربایجان غربی ثبت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ علی مصائبی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای یک هزار و 200 موقوفه است که شناسایی و ثبت شده‌اند و از این تعداد هفت موقوفه غیرمتصرفی است.
وی افزود: محوری‌ترین موقوفه در سال جاری موقوفه شهرستان مهاباد است که زمینی به مساحت 30 هکتار بوده و سند آن به نام موقوفات ثبت شده است.
مصائبی در ادامه با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: موقوفه‌محوری و بقاع‌محوری دو بحث مهم و اولویت‌دار است که در بخش موقوفه‌محوری اولویت اجرای نیت واقفان، حفظ و احیای وقفیات و توسعه آن است.
این مقام مسئول با اشاره به جایگاه استان آذربایجان غربی در زمینه وقف اظهار داشت: این استان از نظر میزان وقفیات در مقایسه با سایر استان‌های کشور در حد مطلوبی است ولی در کل وضعیت موقوفات در استان به دلیل توسعه جغرافیایی آن کم بوده و پاسخگوی نیازهای استان نیست.
موقوفه موضوعی مهم و گسترده است که در دین اسلام تاکید فراوانی به آن شده است ولی در حوزه‌های فرهنگی و حضور اهل فرهنگ جای آن خالی است و نیاز مبرم به بحث در آموزشگاه‌های علمی و دانشگاه‌ها و قرار گرفتن در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است و در این صورت است که می‌توان شاهد توسعه فرهنگ وقف بود.
وی با بیان اینکه موضوع وقف در جامعه اسلامی ما مظلوم واقع شده است، گفت: وقف چشمه همیشه ساری و جاری است و مربوط به فرد خاصی نیست از این رو بهتر است بحث توسعه فرهنگ وقف از کشورهای اسلامی ایران آغاز شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: سنت وقف، مخصوص اسلام و کشورهای اسلامی نیست بلکه در کشورهای غربی و حتی در نقاط دورافتاده نیز وقف، وجود داشته و دارد و در هر عصر هر چند شکل‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری تغییر یافته است ولی نیت انسان‌ها در راستای نوعدوستی و خیرخواهی همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول