اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار محمدیه خبر داد:

احداث مجتمع فرهنگی در شهر مهرگان

خبرگزاری فارس: بخشدار محمدیه گفت: احداث یک مجمتع فرهنگی مجهز در شهر جدید مهرگان در محمدیه، در آینده نزدیک محقق می‌شود.

احداث مجتمع فرهنگی در شهر مهرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، طاهر مشایخ در مراسم افتتاح کافی‌نت کتابخانه دبیر سیاقی محمدیه بیان کرد: عبور از روش‌های سنتی خدمت‌رسانی در کتابخانه‌ها به افزایش سرانه مطالعه می‌انجامد و عبور از روش‌های سنتی خدمات‌رسانی در کتابخانه‌ها به افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه منجر می‌شود.
وی ادامه داد: برای عقب نماندن از حرکت سریع پیشرفت علم  و تکنولوژی در جهان باید در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی به روش‌های نوین مجهز شویم و کتابخانه‌ها نیز به عنوان بازوان مهم فرهنگی کشور نیازمند بهره‌گیری از طرح‌ها و برنامه‌های جدید و جذاب خدمات‌رسانی هستند.
بخشدار محمدیه اضافه کرد: لازم است شرایط و امکانات موجود در کتابخانه‌ها به گونه‌ای ارتقا یابد که موجب جلب رضایت حداکثری مراجعان شود.
وی تصریح کرد: مسئولان کتابخانه‌ها می‌توانند در راستای ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها از نقطه نظرات و پیشنهادات مراجعان استفاده کرده و آنها را مورد بررسی کارشناسی قرار داده و به کار گیرند و به طور قطع زمانی که نوجوانان و جوانان امکان استفاده از خدمات متنوع و جذابی را از طریق مراجعه به کتابخانه پیدا کنند، با اشتیاق بیشتری اوقات خود را در این مکان می‌گذارنند.
مشایخ خاطرنشان کرد: برخورد خوب کتابداران از دیگر مسایل مهم در افزایش مراجعات مردمی به کتابخانه‌هاست و کتابدار باید الگو و نمونه یک انسان با سطح بالای فرهنگ و شعور اجتماعی باشد که خوشبختانه در کتابخانه‌های این بخش این مهم مشاهده می‌شود.
وی یادآور شد: راه‌اندازی کتابخانه در شهرهای بیدستان و شریف‌آباد از مهم‌ترین برنامه‌های ماست که زمین‌های مناسبی نیز  برای آنها در نظر گرفته شده و امیدواریم با حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان مربوطه به زودی ساخت این کتابخانه‌ها آغاز شود.
بخشدار محمدیه افزود: از دیگر اولویت‌های فرهنگی بخشداری محمدیه احداث یک مجتمع فرهنگی مجهز در شهر جدید مهرگان است که در آینده نزدیک محقق می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های بخشداری محمدیه برای هفته کتاب توضیح داد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری امکان بازدید مسئولان و کارکنان ادارات محمدیه از کتابخانه‌هاست زیرا در صورتی که مسئول یک اداره اشتیاق به مطالعه داشته باشد، کارکنان نیز به سمت مطالعه و کتابخوانی هدایت می‌شوند.
مشایخ یادآور شد: این بخشداری از فعالیت‌ها و طرح‌های کتاب و کتابخوانی حمایت می‌کند،  چراکه اگر ما درصدد هم‌افزایی آحاد مردم از لحاظ فکر و تجربه و ذوق و هنر هستیم باید ارتباط‌مان را با کتاب بیشتر کنیم.
کافی‌نت کتابخانه دبیر سیاقی مجهز به هفت دستگاه رایانه در مساحت 80 مترمربع است که آموزش رایگان اینترنت، آموزش مباحث عمومی و تخصصی کامیپوتر از قبیل فتوشاپ، جست‌وجوی مقالات علمی، فنی و مهندسی، نصب ویندوز و انجام تمامی ثبت‌نام‌ها از دیگر خدمات این کافی‌نت برای مراجعان است و همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا 19 عصر قابل استفاده برای عموم افراد است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول