اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

اجرای طرح سیمرغ سلامتی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با اجرای طرح سیمرغ سلامتی یک‌هزار برنامه هنری در یک‌هزار نقطه از استان فارس مردم را در مقابل معضلات اجتماعی آگاه‌سازی می‌کند.

اجرای طرح سیمرغ سلامتی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، علی ثابت پنجشنبه ‌شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تجسمی زنان هنرمند فارس اظهار داشت: هنرمندان با کار خود روح هنر را در جامعه تزریق می‌کنند.
وی افزود: زمانی که از کلمه دشمن استفاده می‌کنیم شاید نخستین چیزی که از آن به ذهن ما برسد جبهه جنگ و مقابله نظامی در مرزهاست اما امروز برخی از دشمنان نیز هستند که به صورت پنهانی ما را هدف قرار داده  و دیده نمی‌شوند.
ثابت با بیان اینکه امروز بزرگترین دشمنی که ما را تهدید می‌کند جهل و عدم آگاهی است، بیان داشت: اگر هنر دارای یک تعهد است هنرمندان نیز باید به سبب نگهبانی از کانون پاک خانواده و دفاع از آن گام برداشته و تلاش کنند.
این مسئول، فرهنگ و هنر را بهترین سلاح برای مقابله با دشمن دانست و بیان کرد: هنرمندان باید با این سلاح رسالتشان را نسبت به جامعه ایفا کنند.
وی شیوع مصرف مواد مخدر و بیماری ایدز را در جامعه نگران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان از هنرشان استفاده نکرده و به مردم انتقال ندهند باید پیش خداوند متعال جوابگو باشند.
رئیس اداره ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هنرمندان باید با هنر خود نسبت به آگاه‌سازی جامعه و ریشه‌کن کردن معضلات اجتماعی تلاش کرده و اطلاع‌رسانی مناسب داشته باشند.
ثابت تاثیر هنر در جامعه را مانند تاثیر سلاح در مقابله با دشمن دانست و تصریح کرد: در طرح سیمرغ سلامتی یک‌هزار برنامه هنری در یک‌هزار نقطه از استان فارس مردم را در مقابل معضلات اجتماعی آگاه‌سازی می‌کند.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید به رسالت خود عمل کنند تصریح کرد: هر آمپول و قرصی که برای درمان بیماری ایدز استفاده می‌شود 800 هزار تومان هزینه دارد که در یک دوره درمانی چند میلیون تومان پول باید صرف شود.
رئیس اداره ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه اظهار داشت: هنرمندان باید با کار خود از بروز این خطرات در جامعه جلوگیری کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول