اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش سمنان تاکید کرد:

توجه بیشتر به فرهنگ ورزشی در جامعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تاکید کرد: علاوه بر توجه به بخش همگانی و قهرمانی ورزش که از دغدغه‏های اصلی است، باید در حوزه فرهنگ ورزشی نیز تلاش شود.

توجه بیشتر به فرهنگ ورزشی در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همت هادیان عصر امروز در دیدار تعدادی از ورزشکاران، روسای هیئت‏های ورزشی، نمایندگان باشگاه‏ها، مدیرکل، معاونان، کارکنان ستادی و شهرستان‏های اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به نمایندگی از جامعه ورزش استان سمنان با حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‏فقیه و امام جمعه سمنان، به ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه در یک سال اخیر در حوزه ورزش قهرمانی، همگانی، مسائل فرهنگی و پروژه‏های عمرانی پرداخت.
وی گفت: اتفاق بزرگی در سال گذشته صورت گرفت که تشکیل وزارت ورزش و جوانان بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: در نخستین گام، اداره کل ورزش و جوانان هم‏زمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، برگزاری جشن ازدواج آسان را در برنامه‏ها قرار داده است.
هادیان اضافه کرد: علاوه بر توجه به بخش همگانی و قهرمانی ورزش که از دغدغه‏های اصلی ماست، سعی کرده‏ایم تا به موازات در حوزه فرهنگ ورزشی نیز تلاش کنیم و از جمله این اقدامات می‏توان به برپایی مراسمی با عنوان اخلاق در ورزش، امضای تفاهم‏نامه برای حضور علما و اساتید اخلاق در ورزش، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان و ورزشکاران اخلاق‏مدار، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‏ها و ارائه گزارش و شنیدن رهنمودهای آنها و ... اشاره کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: در سنوات گذشته با پیگیری‏های مسئولان استان و در راس آن استاندار سمنان، مقدمات انتقال تیم استیل آذین به سمنان مهیا شد که منجر به حضور پررنگ و پرشور مردم و به خصوص جوانان در ورزشگاه شده و این فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی است.
دبیر شورای عالی ورزش استان سمنان گفت: ما امروز به نمایندگی از جامعه ورزش استان امروز در این نشست حضور یافته‏ایم تا با شما به عنوان نماینده مقام معظم رهبری تجدید بیعتی داشته باشیم و از رهنمودهای نماینده رهبری استفاده کنیم.
نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست، با بیان احادیث و روایتی، از اهمیت و توجه اسلام به ورزش سخن به میان آورد.
شاهچراغی گفت: اسلام موافق ورزش بوده و در روایات آمده است که آموزش خط خوش، شنا و تیراندازی از حقوقی بوده که پدر و مادر باید در قبال فرزندان به جای آورند و این حقوق برای فرزند پسر و دختر مساوی است.
وی افزود: آنقدر دین مبین اسلام ورزش را مهم دانسته که نیاز به اثبات و جواز برای آن وجود ندارد و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری هم بارها در بیاناتشان از اهمیت ورزش سخن گفته‏اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول