اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه نخست امسال ثبت شد؛

خسارت 134 میلیارد تومانی حوادث به سمنان

خبرگزاری فارس: 134 میلیارد تومان خسارت بر اثر وقوع حوادث غیرمترقبه در شش ماهه نخست سال جاری به بخش‏های مختلف استان سمنان وارد شد.

خسارت 134 میلیارد تومانی حوادث به سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان ظهر امروز این مطلب را در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان با حضور معاون امور عمرانی استاندار سمنان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دامغان بیان کرد.
وی اظهار داشت: از 15 سال گذشته تاکنون، یک هزار و 16 میلیارد تومان بر اثر حوادث غیرمترقبه به استان سمنان خسارت وارد شده که تاکنون توانسته‏ایم 163 میلیارد تومان از این میزان خسارت وارده را جبران کنیم و این، 15 درصد از میزان خسارات وارده را در این مدت تشکیل می‏دهد.
احمد طاهری افزود: در استان سمنان چهار حادثه خشکسالی، سرمازدگی، سیل و زلزله به استان خسارت می‏زند و از مجموع حوادث استان، 50 درصد را خشکسالی، 32 درصد را سرمازدگی، 16 درصد را سیل و مابقی را زلزله تشکیل می‏دهد.
وی یادآور شد: باید با کار برنامه‏ریزی شده بتوانیم حوادث‏های به وقوع پیوسته را در استان سمنان مدیریت کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان تصریح کرد: متاسفانه با برآوردهایی که از میزان حوادث و خسارت‏های به وقوع پیوسته در این استان از سوی کارشناسان ستاد حوادث غیرمترقبه صورت گرفت، روز به روز بر خسارت‏های وارده افزوده می‏شود.
وی به بحث وقوع زلزله شهریور ماه سال 89 در شرق استان سمنان اشاره داشت و افزود: در پی وقوع این زلزله، یک هزار واحد مسکونی در شهرهای دامغان و شاهرود دچار خسارت شدند که به لطف خداوند و با همکاری دستگاه‏های اجرایی مرتبط ساخت و ساز، مرمت و بهسازی مجدد این مناطق از رشد خوبی برخوردار است.
طاهری خاطرنشان کرد: پدیده خشکسالی از مهم‏ترین موضوعاتی بوده که استان سمنان را رنج می‏دهد و همه مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان و شهرستان‏ها باید پررنگ و با حضوری فعال در جهت برنامه‏ریزی و مبارزه با این پدیده مشارکت باشند.
وی گفت: تمام تلاش‏ها بر این است که با تامین اعتبارات لازم بتوانیم نقش خوبی را با وقوع حوادث غیرمترقبه احتمالی اعم از خشکسالی، سرمازدگی، سیل و زلزله ایفا کرده و در جهت جبران و کاهش خسارت‏ها فعالیت‏های خوبی داشته باشیم.
در این جلسه همچنین محمدهادی رستمیان، معاون امور عمرانی استاندار سمنان، مرتضی علی‏آبادی فرماندار شهرستان دامغان و جمعی از مدیران دستگاه‏های اجرایی استان و شهرستان دامغان مطالبی را در زمینه کارها و اقدامات صورت گرفته در بخش حوادث غیرمترقبه در استان و شهرستان دامغان بیان کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول