اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

راه‌اندازی سیستم کدینگ از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سیستم کدینگ سبب می‌شود جلوی قاچاق کالاهای بی‌کیفیت از خارج از کشور گرفته شده و ما ضمن شناسایی مبدا و تولید‌کننده کالا در صورت غیر‌استاندارد بودن آن را برگشت دهیم.

راه‌اندازی سیستم کدینگ از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند
هاشم علایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به مصوبه مجلس در ممانعت از ورود کالاهای بدون کیفیت خارجی به کشور اظهار داشت: ‌قرار است در قالب طرح کدینگ تمام کالاهایی که از خارج وارد می‌شود در یک پروسه قانونی بارکد 10 رقمی دریافت کنند تا با فعال شدن آن بعد از ثبت سفارش و واردات کالا فعال شده تا نوع کالا و سلامت آن تضمین شود.
وی در ادامه با اشاره به مرزی بودن این استان و صادرات کالاهای مختلف به ویژه مصالح ساختمانی، بیان داشت: با حمایت مسئولان استان به ویژه استاندار و معاون عمرانی تمام واحدهای فروش و عرضه مسکن و مصالح آن موظف شدند استاندارد لازم را دریافت کنند.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل از اجرای طرح طاها در استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح که با هزینه 30 میلیارد تومان به همت دولت دهم در کشور در حال اجراست در استان اردبیل نیز با هدف شناسایی کالاهای غیر‌استاندارد انجام می‌شود.
علایی تصریح کرد: در قالب این طرح یک هزار و 500 واحد مرکز توزیع و فروش با مشارکت آزمایشگاه بخش خصوصی تحت کنترل در‌آمده و در قالب این طرح از تولید‌کنندگان داخلی حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح بازرسانی که به صنوف مراجعه می‌کنند با ارائه کارت ویژه کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و اگر با مورد و تخلفی مواجه شدند به شدت با آن برخورد می‌کنند.
این مسئول در مورد ضرورت استاندارد سازی مصالح ساختمانی به خبرنگار فارس اظهار داشت: با دستور صریح معاون عمرانی استاندار، قرار است تمام مصالح ساختمانی بی‌کیفیت جمع‌آوری شده و این کالاها با رعایت استاندارد مورد نظر تولید شود.
وی با یادآوری اینکه مهندسان ناظر در ساختمان‌ها نیز باید بر کیفیت مصالح به کار رفته نظارت کنند، ابراز داشت: مردم می‌توانند با شماره تلفن 1518 هرگونه موارد غیر‌قانونی و خلاف مقررات استاندارد را به اداره کل استاندارد استان اعلام کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول