اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

انحراف‌های فرهنگی با قاچاق کالا وارد کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: انحراف‌های فرهنگی با قاچاق کالا وارد کشور می‌شود.

انحراف‌های فرهنگی با قاچاق کالا وارد کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود فراهانیان ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز مربوط به دوره خاصی نبوده و از نظر حقوق مدنی، اجتماعی، ملی و حتی جهانی در تمام دوره‌ها وجود داشته است.
وی به حقوق بشر اصلی که در اسلام و از ابتدای نبوت و رسالت از ناحیه خدای متعال مطرح است، اشاره کرد و افزود: مبارزه با قاچاق یک امر همگانی و ضروری است و هر کس در این امر تلاش کند بدون تردید رسالت انسانی خود را قطعاً به نحو مطلوب به اجرا می‌گذارد.
فراهانیان با بیان اینکه نظام‌های حقوقی اجرای قانون مبارزه با قاچاق را پیش‌بینی می‌کنند، تصریح کرد: نظام‌های حقوقی ابعاد، شاخص‌ها و نقاط مختلف این امر را بررسی کرده و در مواد و آیین‌نامه‌ها به آن اشاره می‌کنند و از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهند که پاسخگو باشند.
رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: این ستاد با ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها در متن فرمان کاملاً مشخص هستند.
وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها در عالی‌ترین جایگاه باید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئولیت پذیر باشند، بیان داشت: تردیدی در اصل و پایه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود ندارد.
فراهانیان به بعضی از شبهه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: تجدید نظر در این تفکر نخستین اقدامی است که باید انجام شود.
رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه‌های اجرایی را خط مقدم مبارزه عنوان کرد و ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی که درگیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند مسائل ما را حس می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم مناطقی که از راه قاچاق ارتزاق می‌کنند بی‌برکتی، آفت‌ها و ضایعات آن را در طول زمان حس کرده‌اند، اذعان داشت: انحراف‌های فرهنگی با قاچاق کالا وارد کشور می‌شود.
فراهانیان به تاکید رئیس جمهور در برچیده شدن بساط قاچاق تا پایان این دوره دولت اشاره کرد و متذکر شد: رئیس جمهور وزرا و دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور را مسئول و پاسخگو دانستند و بحث بسیار جدی است.
رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرایط را با گذشته متفاوت خواند و یادآور شد: آخرین مصوبات این ستاد در دولت مطرح شده است.

*افزایش 102 درصدی کشف چای قاچاق در گیلان
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان نیز در این جلسه به برگزاری 6 جلسه کمیسیون در سال جاری اشاره کرد و گفت: 63 مصوبه در مجموع در سال جاری به تصویب رسیده است.
یعقوب جمالی با بیان اینکه کشف فرآورده‌های نفتی در 6 ماه سال جاری 266 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان افزایش دارد، افزود: 55 درصد در بحث کالاهای دخانی افزایش کشف داریم.
وی کشف مشروبات الکلی در 6 ماه سال جاری را یک درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: در کشف تجهیزات پزشکی 80 درصد رشد داریم ضمن اینکه در بحث لوازم آرایشی و بهداشتی با رشد 259 درصدی مواجه‌ایم.
جمالی به وضعیت چای در گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: چای جزو کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نبوده اما یکی از مسائل مهم استان است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با تاکید براینکه چای از عمده کالاهای هدف استان محسوب می‌شود، اذعان داشت: امسال در مجموع 102 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث چای افزایش کشف داریم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول