اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت بدنی آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

احداث 3 دیواره اسکواش در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از احداث سه دیواره اسکواش توسط آموزش و پرورش گیلان با همکاری هیئت اسکواش این استان خبر داد.

احداث 3 دیواره اسکواش در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فرهنگ ظهر امروز در جلسه تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سومین دیواره اسکواش آموزش و پرورش گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افتتاح سه دیواره اسکواش را با همکاری هیئت اسکواش گیلان برای استفاده دانش‌آموزان در دبیرستان‌های شریعتی، تیزهوشان و شاهد دختران رشت عنوان کرد.
رئیس تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش گیلان افتتاح سومین دیواره اسکواش را به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در دبیرستان شریعتی رشت ذکر کرد.
وی اظهار داشت: قرار است این دیواره‌ها با توافق هیئت اسکواش گیلان و آموزش و پرورش استان به تعداد دیواره‌ها در سطح مدارس استان اضافه شود.
فرهنگ با اشاره به اهمیت ورزش اسکواش تصریح کرد: اسکواش را می‌توان در هر سطحی بازی کرد و با توجه به بازی دو بازیکن با دو درک نسبتا هماهنگ و مناسب که با راکت انجام می‌شود می‌تواند به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی پر تحرک در سطح کشور مطرح شود.
به گفته وی، ورزش اسکواش بر دو نوع راکت و اسکواش تنیس است و اسکواش راکت، نوعی بازی است که در یک زمین چهار دیواری بازی می‌شود و هر بازیکن به طور متناوب توپ کوچکی را با راکت به دیوار مقابل می‌زند و بازیکن طرف دیگر باید آن را به دیوار مزبور بر می‌گرداند.
این مسئول افزود: این ضربه‌ها با سرعت و زاویه زده می‌شود که بازیکن حریف نتواند توپ را به دیوار مقابل برگرداند و بازی با زدن سرویس آغاز می‌شود و پس از برخورد به دیواره با زاویه مشخص و حساب شده‌ای وارد زمین سرویس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقه اسکواش دارای سه یا پنج گیم و هر گیم نیز 9 امتیاز است، خاطرنشان کرد: اسکواش تنیس نیز نظیر اسکواش راکت است و در همان زمین بازی می‌شود با این تفاوت که تنها سرویس زننده می‌تواند امتیاز کسب کند و به جای اینکه در جایگاه سرویس قرار گیرد در زمین سرویس می‌ایستد و توپ را با ضربه حساب شده‌ای می‌زند تا در جلو خط سرویس آن طرف زمین فرود آید و توپ هنگام برخورد به دیواره با سرعت بر می‌گردد.
فرهنگ در ادامه به برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و متذکر شد: به مناسبت همین هفته یک برنامه کوهنوردی با شرکت بیش از 160 نفر از روسا، معاونان پرورشی و کارشناسان تربیت بدنی اداره‌های گیلان برگزار شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول