اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکواش:

زمینه رسیدن اسکواش ایران به سکوهای آسیایی فراهم است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون اسکواش گفت: اکنون زمینه برای درخشش بازیکنان این رشته ورزشی در مسابقات بین‌المللی و کسب مقام‌های برتر فراهم شده است.

زمینه رسیدن اسکواش ایران به سکوهای آسیایی فراهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود سلیمانی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاح نخستین کورت شیشه‌ای اسکواش ایران در سنندج، اظهار داشت: اجرای طرح‌های نخبه‌یابی و الماس در راستای رساندن اسکواش کشور به جایگاه اصلی و کسب مقام‌های برتر جهانی است.
وی عنوان کرد: در طرح نخبه‌یابی که از سال گذشته آغاز شده، تاکنون 5 هزار نفر جذب رشته ورزشی اسکواش شده‌اند و این مقدمه‌ و زیرساختی برای پیشرفت اسکواش در کشور است.
به گفته رئیس فدراسیون اسکواش، طرح الماس نیز استمرار طرح نخبه‌یابی در بین افراد جذب شده است که با تحقق آن افرادی که از ظرفیت‌ها و استعدادهای لازم در این رشته برخوردارند ساماندهی و از آنان در مسابقات استفاده می‌شود.
سلیمانی از افزایش سه برابری ورزشکاران این رشته از تیرماه 89 تا تیرماه امسال خبر داد و افزود: در تیرماه سال گذشته تنها 4 هزار و 800 نفر در این رشته ورزشی در کشور فعالیت داشتند اما این میزان اکنون به بیش از 15 هزار نفر افزایش یافته است.
وی همچنین به افزایش شهرهای دارای کورت اسکواش اشاره کرد و گفت: در طول چهار ماه تعداد شهرهای دارای اسکواش از 30 شهر به 90 شهر افزایش یافته و این چیزی جز همت برای پیشرفت این رشته ورزشی نشان نمی‌دهد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: 26 استان کشور دارای کورت‌های استاندارد اسکواش هستند و مابقی شهرها نیز کورت‌های تک دیواره دارند.
رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به اینکه اکنون 30 هیئت فعال اسکواش در 30 استان کشور وجود د ارد، افزود: هیئت استان‌های فعال از امکانات و تجهیزات رایگان برخوردار خواهند شد.
به گفته سلیمانی، ایجاد کورت‌های اسکواش در محل‌های گردشگری و نیز در سطح مدارس از اولویت‌های فدراسیون اسکواش است که باید ارگان‌های مرتبط به ویژه آموزش و پرورش ما را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.
وی همچنین از تمدید قرارداد مقدس اشرف و امجدخان سرمربی تیم ملی اسکواش خبر داد و بیان داشت: با وجود این دو نفر اهداف فدراسیون اسکواش مبنی بر رسیدن به لبه سکوهای آسیایی محقق می‌شود.
سلیمانی در پایان یادآور شد: هیچ تیمی از ایران تاکنون در مسابقات آسیایی شرکت نکرده و تا سال گذشته در اسکواش بانوان از کشورهای آخر و در آقایان نیز رتبه سیزدهم را داشتیم که در سال گذشته رتبه شش آسیایی در اسکواش بانوان و رتبه چهار آقایان را کسب کردیم و این نوید کسب مقام‌های برتر را می‌دهد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول