اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

مشارکت مساجد در بحث آموزش قاریان قرآن ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: مساجد باید در امر آموزش و حفظ قرآن شروع به کار کنند و در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

مشارکت مساجد در بحث آموزش قاریان قرآن ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مرتضی طاهریان در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد اظهار داشت: بهترین قاریان و حافظان قرآن پرورش یافته مساجد هستند.
وی با اشاره به اینکه استکبار برای مقابله با اسلام و قرآن در جوامع اسلامی هزینه‌های کلانی را صرف می کند، افزود: باید زمینه برگزاری جشنواره‌های قرآنی که جوانان را در مقابله توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند، فراهم کنیم.
طاهریان ادامه داد: آموزه‌های قرآن کریم هدایت‌گر انسان در دنیا و آخرت است، و برای اینکه در دنیا دچار خسران و نابودی نشویم باید با این کتاب الهی مانوس شویم.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در ادامه به اهداف برپایی جشنواره جوانان مساجد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره‌ها با هدف ایجاد فرصت برای کادرسازی تربیت نیروی مستعد در حوزه فرهنگ و هنر و تولیدات فاخر در حوزه دین با استفاده از ابزار دین در بخش جشنواره‌های شعر، سرود و هنرهای تجسمی برگزار شد.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور یادآور شد: تفسیر، قرآئت، صحیح خوانی اذکار نماز و حفظ سه جزء از قرآن از ویژگی‌های بخش‌هایی از این جشنواره بوده است.
طاهریان شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلامی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره سبب موجب حضور پرنشاط اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی و بین‌المللی می‌شود.
وی یادآور شد: هفتمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»، ویژۀ اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی از 28 مهرماه با شرکت 300 نفر در چهار رشته قرائت، ترتیل، حفظ و اذان آغاز شد که در مراسم اختتامیه نفرات برتر معرفی شدند.
طاهریان اظهار داشت: برگزیدگان این مسابقات در مرحله نهایی از سوم تا ششم آبان ماه در استان زنجان به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول