اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد:

صادرات 172 میلیون دلاری کالا از آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه صادرکنندگان سربازان اقتصادی جامعه هستند، گفت: در شش ماه نخست سال جاری 495 هزار تن کالا به ارزش 172میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

صادرات 172 میلیون دلاری کالا از آذربایجان غربی
جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: گسترش فرهنگ تولید برای صادرات، معرفی توانمندی‌ها و چهره‌های شاخص صادراتی و تقویت عزم ملی از مهمترین اهداف برگزاری روز ملی صادرات است.
وی افزود: 12 آبان‌ماه سال جاری مراسمی با عنوان روز ملی صادرات به منظور تشویق صادرکنندگان و فعالان اقتصادی و بازرگانی و با هدف توسعه فرهنگ عمومی صادراتی، توسط سازمان بازرگانی استان برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: با تقویت، تکمیل و یکپارچه کردن زیرساخت‌ها باید فضایی فراهم نمود تا تولیدکننده داخلی از مزایای حداکثری تولید و تجارت محصولات خود با دیگر کشور‌ها برخوردار شود.
وی با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی، افزود: تقویت زیرساخت‌ها رشد حداکثری کشور را به دنبال داشته و ظرفیت‌های کسب و ‌کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری را نیز به نحو بارزی فعال می‌کند.
اسکندری در ارتباط با اهمیت صادرات در رشد اقتصاد و توسعه اشتغال استان، گفت: افزایش صادرات سبب افزایش تقاضا برای محصولات داخلی، افزایش تولید و در نهایت توسعه اشتغال می شود.
وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری 495 هزار تن کالا به ارزش 172میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 21 هزار تن کالا به ارزش 22 میلیون دلار نیز از طریق بازارچه‌ها و 7 هزار تن به ارزش 5 میلیون دلار به صورت چمدانی صادر شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول