اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:

فعالیت 10 کارشناس ناظر در مزارع خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از به‌کارگیری 10 کارشناس ناظر در مزارع این شهرستان به‌منظور اعمال مدیریت‌ مزرعه‌ای، نظارت و مشاوره فنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فعالیت 10 کارشناس ناظر در مزارع خرمشهر
ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: در سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته میزان 12 هزار و 700 هکتار از اراضی این شهرستان در مناطق غرب کارون و حفار شرقی زیر کشت می‌رود.
وی با اشاره به انواع کشت در این شهرستان افزود: میزان 10 هزار هکتار گندم، 2 هزار هکتار جو، 200 هکتار کلزا، 200 هکتار باقلا و 300 هکتار انواع سبزیجات برگی و خورشتی از انواع کشت در اراضی شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: همچنین در سال جاری بیش از 25 هزار تن از انواع محصولات مختلف تولید شده است.
وی اضافه کرد: البته در صورت مساعد بودن شرایط جوی و همچنین اعمال مدیریت‌های مزرعه‌ای انتظار می‌رود تولید محصولات در سال زراعی جاری به بالاتر از میزان ذکر شده افزایش یابد.
داوری گفت: بروز خشکسالی‌های چند سال اخیر و نیز افزایش شوری آب و عدم بارندگی مناسب از جمله عوامل محدود کننده و اثرگذار در تولیدات باغی شهرستان به شمار می‌روند.
به گفته وی به‌منظور ارتقای سطح کشت و کار در اراضی و آگاهی هر چه بیشتر زمین‌داران بر انواع محصولات و چگونگی کاشت و برداشت محصول، کارشناس ناظر مزارع به‌کارگیری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: امسال 10 کارشناس ناظر گندم و جو در مزارع در زمینه‌های اعمال مدیریت‌ مزرعه‌ای، نظارت و مشاوره فنی بکارگیری خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان همواره باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند خاطرنشان کرد: ارتقا و پیشرفت یک جامعه نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان در بخش‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی است.
داوری با اشاره به اینکه ارتقای کشاورزی در شهرستان به‌مراتب زمینه‌های اشتغال‌زایی را نیز فراهم می‌کند گفت: مسئولان شهری و استانی باید نسبت به وضعیت کشاورزی منطقه اهتمام ویژه‌ای کنند.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تلاش و تعامل مسئولان مرتبط به‌زودی شاهد شکوفایی بیش از پیش کشاورزی خرمشهر در حد اعلا و در خور توجه باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول