اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکمیلی/ صفار هرندی:

اصلاح طلبان برای بازگشت به نظام چاره ای جز عذرخواهی از رهبری و مردم ندارند

خبرگزاری فارس: مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: اصلاح طلبان جز راه بازگشت به نظام هیچ فرصتی ندارند و بابت گذشته ناپاک خودشان باید در پیشگاه خداوند توبه و از مردم و رهبری عذرخواهی کنند.

اصلاح طلبان برای بازگشت به نظام چاره ای جز عذرخواهی از رهبری و مردم ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین صفارهرندی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مداحان و شاعران نخبه کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: داشتن بصیرت نسبت به حوادث سیاسی و اجتماعی می‌تواند پشتوانه‌ای باشد برای اینکه شاهد بازگشت روزهای تلخ میدان‌داری اراذل و اوباش در میدان‌های سیاسی نباشیم.
وی انتخابات مجلس شورای اسلامی را از حساس‌ترین انتخابات پیش رو دانست و اظهار داشت: حوادث پس از انتخابات محیط سیاسی را دستخوش یکسری تغییرات کرد.
مشاوره فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به این مطلب که نظام این آرامش را داشت که این عرصه را برای جناح‌های مختلف فراهم کند، ادامه داد: درهمین راستا شورای نگهبان دو عضو اصلاح طلب را تایید صلاحیت کرد، به معنی اینکه اینها عضوی از خانواده انقلاب هستند.
وی با اشاره به این مطلب که هم موسوی و هم کروبی، مکرر به بیت رهبری می‌آمدند و اسرار داشتند که خودشان را در کنار رهبری نشان دهند، افزود: متاسفانه رفتارهای پس از انتخابات چیز دیگری را نشان داد و چشم که بازکردیم دیدیم که فرمانداری میدان آشوب توسط اراذل اوباش و دست‌نشاندگان دشمن به دست آنهاست.
وی گفت: این صحنه دیگر صحنه رقابت دو جریان داخلی نظام نبود، چرا که بحث انقلاب و ضد انقلاب پیش آمد و از اینجا آرایش آنها مشخص شد و حالا در آستانه یک انتخابات دیگر نمی‌توان گفت که آرایش ما همان آرایش سابق چپ و راستی که قبلاً بوده، باشد.

*چاره‌ای جز بازگشت به نظام و عذرخواهی از رهبری و مردم برای اصلاح طلبان نمانده

صفارهرندی با اشاره به این مطلب که صداهای خاصی از اردوگاه اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد، گفت: نخستین صدایی که به گوش می‌رسد متعلق به جماعتی از تندروترین آنها است که عمدتاً در خارج از کشور و تعدادی از آنها نیز در داخل کشور هستند که صدای تحریم انتخابات را به گوش می‌رسانند.
وی در ادامه مطلب افزود: آنها می‌گویند که ما هیچ منفعتی در استمرار این نظام برای خودمان متصور نیستیم و هیچ‌گونه امیدی که این نظام منطبق بر خواسته‌های ما تغییر شرایط بدهد نداریم، بنابراین همه طرح و وقتمان را برای از میان برداشته شدن اصل نظام گذاشته‌ایم.
وی افزود: این صداها در زمان خاتمی نیز به گوش می‌رسید، زیرا وی می‌گفت جبهه ما به وسعت نیروهای مذهبی و وفادار به انقلاب تا نیروهای سوسیالیسم نزدیک به کمونیست است.
صفار هرندی در ادامه مطلب فوق بیان داشت: همچنین حرفی که حجاریان در مورد جبهه اصلاحات بیان کرده بود و گفته بود که جبهه ما جبهه بین‌العباسین، از عباس آقازمانی که با تفکر اسلامی فرمانده سپاه در اول انقلاب بود تا عباس عبدی است.
وی گفت: از سوی دیگر کسانی که وفادار به نظام هستند و در اردوگاه اصلاحات کسانی که همیشه اظهار کردند که ما تعلق به نظام داریم و از آن دفاع می‌کنیم و بعضی از آنها در مجلس حضور دارند، و گاهی در همین ایام هم از زبان آنها شنیده شده که ما در انتخابات بدون هرگونه قید و شرطی حضور خواهیم داشت.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: دسته سومی هم در میان اصلاح‌طلبان هستند که اتفاقاً این دسته اصلی‌تر از آن دو وجه دیگر هستند، آنها شامل کسانی می‌شوند که مدعی‌اند در انتخابات شرکت‌کردنشان، مستلزم فراهم شدن شرایط است، یعنی در حقیقت به صورت مشروط در انتخابات شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: آقای سید محمد خاتمی راس این جریان مطرح و قبیله او در پی او و گوش به فرمان و تنظیم کننده برنامه‌های او هستند.
وی همچنین آزادی زندانیان سیاسی، مطلوب بودن فضای سیاسی کشور که باید فضای رقابت مطلوب ما باشد و آزادی فضای رسانه‌ای کشور را از جمله شرط‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات دانست.
وی با اشاره به این مطلب که آنچه که از محافل درونی آنها به ما می‌رسد، خبرهای داخلی حکایت از آن می‌کند که ما اصلاح طلبان هیچ نفی در حاکمیت نداریم و چاره‌ای جز بازگشت به نظام برای آنها باقی نمانده است، گفت: تجربه ثابت کرده از اول انقلاب هرکسی از حاکمیت خارج شده و پرچمی جلوی انقلاب بلند کرده منزوی شده و مجبور شده به خارج از کشور عزیمت کند و یا در داخل کشور به فراموشی به صورت مطلق دچار شده است.
وی ادامه داد: اینهایی که ظاهراً خردمندتر از بقیه عمل می‌کنند، می‌گویند که ما اشتباه کردیم و کاری که موسوی و کروبی در ماجرای 88 کردند، اقدامات احمقانه‌ای بود که واگویه موسوی در مورد خودش می‌گوید و اینها جز لجاجت از موضع بی‌خردی هیچ وجه دیگری نداشت.
صفار هرندی گفت: خاتمی همان روزها در جلسات داخلی همین حرف‌ها را می‌زد اما شجاعت اینکه این حرف‌ها را در جامعه بزند نداشت، چه بسا اگر همان روزها می‌آمد و اعتراف به اشتباه خود می‌کرد می‌توانست دامن خود را مقداری از آلودگی دور کند.
وی افزود: اصلاح طلبان جز راه بازگشت به نظام هیچ فرصتی ندارند بنابر این نظام نباید و نمی‌تواند به آنها باج دهد بلکه آنها هستند که باید بابت گذشته ناپاک خودشان در پیشگاه خداوند توبه و از مردم و رهبری عذرخواهی کنند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار زیادی در زمینه آرمان‌ها دارند و باید آنها را در جایگاه محکمی نهگداریم و نگاه ما به سمت آن آرمانکده باشد و امیدواریم خداوند چشمان ما را به جمال امام زمان روشن کند، که ایشان ما را به سمت آن آرمانکده خواهد برد.
مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در طبیعت خلوص صددرصدی وجود ندارد، لیکن در مورد جریان پیوسته به حق این ضعف و قوت طبیعی است و به تعبیری وظیفه ما خلوص‌گرایی و وحدت‌گرایی توامان است.
وی گفت: در این چند ساله خیلی دلمان را خوش کردیم و دل بستیم به یک جریانی که هم در مجلس و هم در دولت روی کار آمده بود و کسی که ما گفتیم از جنس خودمان است، اما متاسفانه در آن ناخالصی پیدا شد و در کنار آن نیز جریان انحرافی شکل گرفت.
صفار هرندی با اشاره به این مطلب که جریان انحرافی می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین دوره‌ها را برای تاریخ انقلاب رقم بزند، خاطرنشان کرد: این جریان منحرف، اعتقاد خاصی به یک آیین ندارد و نمی‌توان آن را نقد کرد.
وی با اشاره به این مطلب که در جریان انحرافی با یک جماعتی طرف هستیم که به اقتضای مسائل و مصالحی برای خودشان متصور هستند، گفت: اینها هر روز یک آیین جدید می‌گیرند و به آیین خاصی در مسائل اجتماعی و اقتصادی پایبند نیستند که هنر نمایی‌های بعضی از آنها در مفاسد اقتصادی هنوز برملا نشده که بعدها به گوش می‌رسد.
انتهای پیام/ز10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول