اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

سقوط دیکتاتور لیبی سرنوشت حاکمان عربی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: سقوط دیکتاتور لیبی طبق وعهده الهی سرنوشت همه حاکمان ظالم و مستبد عربی است که به مردم خیانت می کنند.

سقوط دیکتاتور لیبی سرنوشت حاکمان عربی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون، حجت الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردخون با پیگیری موضوع حقوق اظهار کرد: اجرای عدالت اجتماعی یکی از حقوق مردم بر مسئولان است .
وی افزود: حضرت امام علی(ع) عدالت را به معنای واقعی در جامعه زمان خود اجرا کرد ولی برخی انتظار داشتند بیش از سهم خود دریافت کنند که آن حضرت هیچ‌گاه حاضر نشد از بیت‌المال مسلمین به هیچ کس بیش از آن بدهد و به همین دلیل عده‌ای شروع به مخالفت کردند و به خاطر زیاده‌خواهی به جنگ با امام پرداختند.
رکنی‌حسینی اضافه کرد: امام علی(ع) حتی به نزدیکان خود مانند دیگران می‌نگریست و آهن گداخته‌ای را به بدن برادرش عقیل که سهم بیشتری خواسته بود نزدیک کرد و گفت تو که از آتش ساخته انسان هراسانی چگونه انتظار داری آتش جهنم را بر خود هموار کنم.
وی خاطرنشان کرد: رفتار امام علی برای دولت مردان الگو و اسوه است و امروز دنیا تشنه عدالت است و اعتراض‌های مردمی در دنیا و به ویژه آمریکا به این دلیل است که یک درصد سرمایه دار حق 99درصد مردم بیچاره را می‌خورند.
امام جمعه آبدان به نقش تربیتی نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که از گنجینه عدالت امام علی و نهج‌البلاغه غافل شده‌ایم و شایسته است این کتاب ارزشمند در مدارس تدریس شود و دانش آموزان این آموزه‌های با ارزش را به کار می‌بستند.
وی در بخشی از سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این استقبال عظیم و شور و شوق انقلابی نشانه وفاداری مردم به نظام و ضربه مهمی بر پیکر دشمنان داخلی و خارجی است که بدانند مردم هیچ‌گاه از نظام و مسئولان خود فاصله نمی‌گیرند و برای ادامه انقلاب و حفظ کشور آماده هر فداکاری هستند.
رکنی‌حسینی از دولت مردان خواست که قدر مردم را بدانند و با هم تعامل و وحدت داشته باشند و سرگرم مسائل فرعی نشوند و مردم را از عملکرد و فعالیت خود آگاه سازند.
وی ایشان همچنین سقوط دیکتاتور لیبی را نشانه قدرت خداوند ذکر کرد و افزود: سرنوشت همه ظالمان مانند قذافی خواهد بود و وعده الهی تحقق خواهد یافت و همه ستمکاران بدانند این عاقبت کسانی است که به مردم خیانت می‌کنند و حاکم یمن و بحرین و عربستان نیز بدانند این سرنوشت به شما نیز می‌رسد.
امام جمعه آبدان به سالروز شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی اشاره کرد و افزود: این شهادت عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد و این شهادت‌ها باعث ایجاد نظام اسلامی بود.
وی همچنین چهارم آبان ماه، سالروز تصویب کاپیتولاسیون در مجلس رژیم شاه را ننگی برای حاکمان پهلوی دانست و گفت: حضرت امام در برابر این خیانت ساکت نماند و به افشاگری علیه این طرح که حاکمیت ایران را از بین می‌برد ادامه داد و بر لغو آن تأکید کرد چون آمریکائیان می‌توانستند در ایران دست به همکاری بزنند و حکومت ایران قادر به محاکمه آنان نبود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول