اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه اعلام کرد:

جمع‌آوری 23 میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارومیه گفت: امسال 23 میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 23 میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با استناد به آیاتی از کلام الله مجید و اخبار و احادیث نبوی(ص) و ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: پرداخت زکات و پاک‌سازی مال از وجوهات شرعی به اندازه‌ای مورد تاکید است که به اعتقاد بسیاری از علما، خواندن نماز با لباسی که با پول آمیخته به زکات خریداری شده اشکال شرعی دارد.
وی با عنوان اینکه پرداخت زکات تاثیر بسیار سازنده‌ای در تزکیه نفس، تربیت فرزندان صالح و اصلاح امور جامعه و رفع فقر دارد، تصریح کرد: پرداخت زکات نه تنها مایه نقصان مال و ثروت نمی‌شود بلکه سبب فزونی و برکت می‌شود.
این مسئول روند پرداخت زکات در آذربایجان غربی قابل قبول و رو به رشد عنوان کرد و افزود: در حالی که در سال 83 تنها 180 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده بود این رقم در سال 89 به بیش از 170 میلیارد ریال رسید.
حسنی زکات پرداختی مردم استان در شش ماه نخست امسال را افزون بر 23 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال از مرز 25 میلیارد ریال فراتر رود.
وی عنوان کرد: با زکات جمع‌آوری شده امسال تا‌کنون 112 طرح عمرانی با 13 میلیارد و 780 میلیون ریال اعتبار اجرا شده ‌یا در دست اجراست.
امام جمعه ارومیه احداث و تعمیر 63 باب مسجد و حسینه، ساخت 16 باب غسالخانه، 10 باب خانه عالم و 23 مورد پروژه‌های عام‌المنفعه را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که با وجوه زکات در استان و در محل‌های پرداخت شده صرف و هزینه شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول