اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

رشد صادرات قدرت سیاسی کشور را دوچندان می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت کمک به رشد صادرات در کشور را وظیفه هر ایرانی متعهد به این آب و خاک دانست و با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در این رابطه گفت: رشد صادرات قدرت سیاسی کشور را دوچندان می‌کند.

رشد صادرات قدرت سیاسی کشور را دوچندان می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، حجت‌الاسلام سید‌نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان با دعوت به رعایت تقوی و پاکی و دوری از گناه و آلودگی اظهار کرد: انسان اگر اهل تقوی و تعبد باشد هرگز دچار عذاب و سختی نخواهد شد و این تقوی هنگامی به دست می‌آید که انسان دارای علم و آگاهی باشد.
خطیب جمعه شهر دهدشت علم و آگاهی را منشا خوشبختی و سعادت دانست و گفت: آن‌چه که انسان را از گمراهی و جهل دور کرده و موجب نزدیکی اشرف مخلوقات به پروردگار می‌شود، همین قوه درک و معرفت و آگاهی است.
حسینی سودآورترین دستاوردها را برای انسان حاصل علم و آگاهی دانست و عنوان کرد: خداترسان کسانی هستند که علم و آگاهی دارند و به واسطه همین داشته و اندوخته بزرگ است که از گناه و آلودگی دوری می‌جویند.
امام جمعه دهدشت بردباری را نیز یکی دیگر از صفات بارز مؤمنین دانست و افزود: عصبی بودن و پرخاشگری بزرگ‌ترین دردی است که انسان با آن دست و پنجه نرم می‌کند که در این رابطه نیز اگر علم و آگاهی داشته باشیم گرفتار چنین بیماری خطرناکی نمی‌شویم.
‌حسینی با بیان اهمیت صادرات در روند توسعه و پیشرفت کشور و تبریک روز صادرات به همه دست‌اندرکاران این کار مهم بیان کرد: صادرات هر کشور نشان‌دهنده قدرت‌ یا ضعف سیاسی آن کشور است که ایران اسلامی برای ادامه همین روند رو به رشد سیاسی باید در عرصه صادرات قوی‌تر و محکم‌تر حرکت کند.
وی با انتقاد از صادرات تک محصولی که در سال‌های گذشته وجود داشته، اظهار کرد: صادرات تک محصولی در شان کشور قدرتمند و بزرگی چون ایران اسلامی نیست و اگر به دنبال تثبیت و ادامه مسیر کنونی در سطوح مختلف بین‌المللی هستیم، ناچار به افزیش صادرات خواهیم بود.
امام جمعه دهدشت با تاکید بر لزوم تولید کالای مرغوب در کشور تصریح کرد: این‌گونه تولیدات چرخه صادرات کشور را فعال‌تر کرده و مشتریان جهانی را به سوی کالای ایرانی ترغیب می‌کند.
‌حسینی سرشماری نفوس و مسکن را امری مهم برای برنامه‌ریزی در کشور دانست و افزود: اگر این آمار درست و با کیفیت باشد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌ها نیز منطقی و درست خواهند بود از این رو همه وظیفه داریم در این باره دلسوزانه فکر کرده و آمار صحیح ارائه دهیم.
وی سفر رهبری در این برهه به کرمانشاه را از جهات مختلف از جمله در عرصه بین‌المللی سازنده و مفید دانست و گفت: دشمنان با دیدن لحظات تاریخی این سفر به خوبی پی بردند که ملت ایران پشتیبان ولایت‌فقیه هستند که این نعمت حضور مردم در صحنه‌ها جای شکرگزاری دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول