اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای‌ شهر قم:

قم برای توسعه پایدار تئوری‌پردازی کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شهر قم خاستگاهی برای رفع نظام سلطه در ایران و جهان است که این امر می‌طلبد تا در سیستم توسعه پایدار شهر قم به تئوری‌پردازی پرداخته شود.

قم برای توسعه پایدار تئوری‌پردازی کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش ملی بهره وری در صنعت ساختمان و توسعه پایدار در شهرسازی، محمدرضا باقر‌پناهی در نشست تخصصی که با موضوع با موضوع چالش‌های قم در توسعه پایدار در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اصلی در این زمینه بحث انسان و کیفیت زندگی انسان روی کره خاکی است که با هدف خاص و دغدغه‌های موجود در توسعه پایدار بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه در دغدغه‌های اقتصادی توسعه پایدار باید عدالت پایدار نیز رعایت شود، ادامه داد: در کیفیت زندگی ابعاد مختلفی وجود دارد که باید در این نظام وضعیت بهینه‌ای ایجاد کنیم و طوری بهره‌وری کنیم که نسل آینده را دچار مخاطره نکنیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: انسجام و استحکامی وجود ندارد که منجر به پایداری جهانی شود ولی اگر در شهرها هماهنگی و مدیریت واستحکام واحد باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.
باقر‌پناهی گفت: تاکنون در این زمینه فقط نظریه‌پردازی روی کاغذ انجام شده است و اگر به این صورت به سمت بی‌برنامگی حرکت کنیم خطرناک است.
وی ادامه داد: من اعتقاد دارم پایداری شهری منجر به پایداری جهانی خواهد شد اما این پایداری شهری روی کاغذ شکل نمی‌گیرد، بلکه باید به منصه ظهور برسد.
وی شهر قم را شهری مبتنی بر فرهنگ و آموزه‌های دینی معرفی کرد و گفت: برای توسعه شهر باید شاخص‌های خاصی را تعریف کنیم و شهری که شهر علم، اجتهاد و بصیرت بین‌المللی است باید تبدیل به برترین پایگاه نشر معارف اسلامی شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم دومین مشخصه شهر قم را خاستگاه انقلابی بودن این شهر عنوان کرد و ادامه داد: شهر قم خاستگاهی برای رفع نظام سلطه در ایران و جهان است و مدعی ایجاد قسط و عدل است که این امر می‌طلبد تا در سیستم توسعه پایدار شهر قم به تئوری پردازی پرداخته شود.
وی گفت: نگاه توسعه پایدار به نقش شهری قم نشده است که مسئولان اعم از ملی، دولتی و محلی باید باور داشته باشند و به طور جدی وارد عرصه جهانی شوند و همگان را توجیه کنند که این شهر خاستگاه و پایگاه انقلاب است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول