اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایانه نفتی خارک خبر داد:

تعمیر بزرگ‌ترین گوی شناور جزیره خارک ظرف سه ماه آینده

خبرگزاری فارس: رئیس پایانه نفتی جزیره خارک گفت: بزرگ‌ترین SBM (گوی شناور) جزیره خارک حداکثر ظرف سه ماه آینده توسط متخصصان ایرانی تعمیر می‌شود.

تعمیر بزرگ‌ترین گوی شناور جزیره خارک ظرف سه ماه آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس اسدروز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات تعمیر بزرگ‌ترین SBM جزیره خارک با 250 هزار تن وزن، توسط متخصصان و مهندسان داخلی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این گوی یکی از هفت گوی شناور این پایانه و بزرگ‌ترین آنهاست، افزود: این گوی شناور 250 هزار تنی برای نخستین بار به بیرون دریا هدایت شده و بزرگ‌ترین SBM جزیره خارک است.
رئیس پایانه نفتی خارک ادامه داد: تعمیرات اساسی این گوی که تعویض تمام قطعات متحرک را در برمی‌گیرد، حداکثر تا سه ماه آینده پایان می‌یابد.
وی اضافه کرد: نفتکش­ها می‌توانند همزمان دو نوع نفت خام سبک و سنگین را از این گوی شناور بارگیری کنند.
اسدروز تصریح کرد: زمانی که اسکله‌های بارگیری و صادرات نفت پایانه نفتی خارک در حال تعمیر اساسی هستند و یا زمانی که کالا و قطعات مورد نیاز اسکله‌ها فراهم نیست، از این گوی‌های شناور به عنوان جایگزینی برای بارگیری و صادرات نفت خام استفاده می‌شود. 
وی جزیره خارک را بزرگ‌ترین مرکز صادرات نفت خام کشور دانست و گفت: امکان ذخیره‌سازی و صادرات نفت، ارتفاعات مناسب برای احداث مخازن نفتی و نزدیکی به مبادی تولید نفت خام، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که موقعیت ممتازی را برای این جزیره رقم زده است.
رئیس پایانه نفتی خارک خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از سواحل عمیق نیز از جمله مزیت‌های طبیعی این جزیره استراتژیک به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: این مزیت، ایجاد پهلوگاه برای بارگیری نفتکش‌ها را در جزیره خارک امکان‌پذیر کرده است.
گفتنی است شرکت پایانه‌های نفتی ایران سازمانی عملیاتی- تخصصی و حرفه‌ای است که در حوزه‌های ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام مواد نفتی و میعانات گازی فعالیت می‌کند.
جزیره خارک در موقعیت 14 ،29 شمالی و 19 ،50 شرقی واقع شده و فاصله آن تا بوشهر 54 کیلومتر و فاصله آن تا گناوه 37 کیلومتر است و امروزه، جزیره خارک از پایانه‌های عمده بارگیری نفت خام ایران به شمار می‌رود.
خبر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول