اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب خبر داد:

مشارکت سوئدی‌ها برای ساخت شناورهای فایبرکربن در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب از مشارکت سوئدی‌ها برای ساخت شناورهای فایبر کربن در کشور خبر داد.

مشارکت سوئدی‌ها برای ساخت شناورهای فایبرکربن در کشور
رضا زند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: از دو سال پیش مطالعات ساخت شناور از جنس فایبرکربن را در کشور آغاز شده و در حال حاضر نیز با کمک بانک توسعه تعاون استان خوزستان در حال طی مراحل ساخت نخستین شناور از این جنس هستیم.
وی با اشاره همکاری شرکت‌های خارجی با صنایع دریایی نوح جنوب در طراحی و ساخت شناورهای فایبرکربن در کشور افزود: ساخت دو فروند از این شناورها برای نخستین بار در کشور در یارد این شرکت در آبادان آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب تصریح کرد: یکی از این شناورها یک شناور تحقیقاتی مجهز به آزمایشگاه بوده که به‌طول 19 متر به سفارش پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: یک فروند دیگر نیز یک شناور صیادی است که به طول14 متر به سفارش بخش خصوصی مراحل ساخت را طی می‌کند.
زند با بیان اینکه قالب این شناورها ساخته شده زمان تحویل شناور صیادی را سه تا چهار ماه دیگر عنوان کرد و گفت: شناور تحقیقاتی نیز ظرف مدت پنج ماه ساخته و تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب با اشاره به اینکه ساخت این شناور با نظارت مستقیم کارشناسان سوئدی به زودی در شهرستان آبادان آغاز خواهد شد، گفت: طراحی نخستین شناور نمونه با این جنس که یک شناور صیادی است با همکاری سوئدی‌ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه این کربوت فایبر کربن به طول 36 متر و عرض 8 متر، ظرفیت حمل 84 نفر و 60 تن بار را داراست، گفت: همچنین در حال مذاکره برای ساخت یک رستوران دریایی 140 نفره برای تردد در کارون و یک شناور تفریحی 60 نفره برای تردد در اروند به سفارش بخش خصوصی هستیم که این شناورها نیز از جنس فایبرکربن است.
به گفته زند در راستای تمایل متقاضیان به سفارش ساخت شناورهای فایبرکربن به مذاکره برای ساخت یک فروند شناور400 تنی ذخیره آبزیان و همچنین یک شناور مسافربری 103 نفره به سفارش بخش خصوصی هستیم.
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب با اشاره به استقبال شرکت‌های بیمه برای تحت پوشش قراردادن شناورهای فایبرکربن گفت: شناورهای فایبرکربن به دلیل ایمنی و غیر قابل اشتغال بودن از شرایط مناسبی برای فعالیت در بخش مسافری برخوردار هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول