اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر آمار و اطلاعات فناوری وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای سامانه مدیریت سلامت در 96 بیمارستان کشور

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و مسئول دفتر آمار و اطلاعات فناوری وزارت بهداشت گفت: سامانه مدیریت تخت‌های بیمارستانی در کشور تا پایان سال به 96 بیمارستان می‌رسد.

اجرای سامانه مدیریت سلامت در 96 بیمارستان کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین ریاضی شامگاه پنجشنبه در دومین روز نخستین کنگره کاربرد فناوری اطلاعات در سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بهترین نوع ارائه فعالیت از دید مدیران توجه به مسائل توسعه است که می‌توان از این ظرفیت در بخش فناوری اطلاعات استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دفتر آمار وزارت بهداشت 23 کارشناس فعالیت دارند، بیان داشت: در گذشته تعداد نیروهای این بخش بیشتر از این تعداد بوده است ولی با نگاه به رویکرد برون‌سپاری خدمات در بخش فناوری اطلاعات تعداد نیروها نیز کاهش یافته است.
ریاضی از اخذ حق فنی برای کارشناسان فناوری اطلاعات براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و تصریح کرد: اگر کارشناسان فنی تاکنون از این حق قانونی برخوردار نبودند می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی سیستم‌های اطلاعاتی حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها در این زمینه فراهم و اطلاعات تجمیع شود.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه در مورد بحث پزشک خانواده نیز گفت: در این زمینه مذاکرات متعددی انجام شده است و قرار است براساس وظیفه‌مندی اطلاعات ثبت و این سامانه نیز به زیرساخت سلامت وزارت بهداشت متصل شود.
وی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت آمادگی برای راه‌اندازی پرونده سلامت وجود دارد، اضافه کرد: هر دانشگاهی که بخواهد از این امکانات استفاده کند می‌تواند به صورت رایگان از خدمات این بخش برخوردار شود.
ریاضی با بیان اینکه فصل تدوین بودجه را در پیش داریم، گفت: باید مسئولان مربوطه در این بخش هوشیار باشند و برنامه‌های خود را برای لایحه بودجه اعلام کنند چون تا دو هفته دیگر این لایحه به دولت ارسال می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت وجود نقشه تحول سلامت در کشور اظهار داشت: در گذشته سازمان‌های متعددی در حوزه سلامت فعالیت داشتند و جای سایت‌گذاری واحد خالی بود که براساس نقشه راه تحول اساسی در نظام سلامت کشور ایجاد می‌شود.
مسئول دفتر آمار و اطلاعات فناوری وزارت بهداشت در ادامه با اعلام اینکه تدوین نقشه سلامت کشور با 9 کارگروه اصلی راه‌های رسیدن به توسعه نظام سلامت را براساس چشم انداز 1404 تدوین کرده است، یادآور شد: در حوزه فناوری اطلاعات نظام سلامت، تدوین استراتژی‌های سریع، آسان، ارزان، پایدار و امن مد نظر است.
وی دسترسی عادلانه به منابع و خدمات پیشخوان سلامت را بهترین خود خدمات در این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه مدیریت دانش علوم پزشکی و بهداشتی در راستای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی افراد جامعه با استفاده از فناوری اطلاعات از دیگر اهداف این بخش است.
ریاضی با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه کشور توسعه خدمات بیمه الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: یک هزار و 100 مداخله در حوزه فناوری اطلاعات در نظام سلامت مد نظر است که هفت درصد به فناوری اطلاعات در سلامت بر می‌گردد.
وی طراحی و توسعه زیرساخت شبکه ملی سلامت، ایجاد مرکز ملی داده‌های سلامت در وزارت بهداشت و راه‌اندازی مراکز داده‌های منطقه‌ای در سطح کشور، توجه به استانداردهای سلامت الکترونیکی را از دیگر بخش‌های فناوری اطلاعات در نظام سلامت برشمرد.
مسئول دفتر آمار و اطلاعات فناوری وزارت بهداشت، سیاست معاونت تحقیقات فناوری اطلاعات وزارت بهداشت را رشد مراکز فناوری اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: فناوری اطلاعات در سلامت در بخش‌های مختلف قابلیت توسعه دارد.
وی در پایان یادآور شد: سامانه مدیریت تخت‌های بیمارستانی در کشور تا پایان سال به 96 بیمارستان می‌رسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول