اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد زنجان:

نبود سالن اختصاصی از عوامل رکود تئاتر زنجان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نبود سالن اختصاصی از عوامل رکود تئاتر استان زنجان محسوب می‌شود.

نبود سالن اختصاصی از عوامل رکود تئاتر زنجان است
محمد ذوالقدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: هنر نمایش از پیشرو‌ترین هنرها محسوب می‌شود که در بین هنرهای هفت‌گانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: آنچه در استان در حال حاضر به عنوان تئاتر دیده می‌شود محصول تئاتر شهرستان است که متاسفانه بدون اخذ آموزش‌های لازم به پیش می‌رود و پیگیری از سوی هنرمندان این عرصه برای یادگیری بیشتر تحقق نمی‌یابد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر، حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌های شهرستانی را از برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی در این راستا صورت گرفته است.
وی میزان اعتبارات تخصیص یافته به این بخش را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: با افزایش میزان اعتبارات، حمایت‌های مناسبی از اجراهای عمومی و گروه‌های برگزیده جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.
ذوالقدری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید این رشته و نقد و بررسی اجراهای عمومی نمایش‌ها در استان، خاطرنشان کرد: سالن اختصاصی تئاتر استان زنجان در بهمن ماه سال جاری و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی نبود سالن اختصاصی را از عوامل رکود تئاتر استان برشمرد و افزود: ادارات و ارگان‌های مختلف استان نیز به دلیل نداشتن سالن اختصاصی اقدام به برگزاری برنامه‌های خود در این سالن می‌کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه وجود سالن تخصصی برای تئاتر با استانداردهای هنری موجب ارتقای سطح کیفی هنر تئاتر می‌شود، یادآور شد: بهره‌برداری از سالن تخصصی نمایش در راستای حل مشکل هنرمندان این رشته صورت می‌گیرد.
وی افزود: کسب تجربه‌های نوین در عرصه هنر نمایش، تولید آثار مبتنی بر ویژگی‌های بومی در راستای شناخت هنر و ارزش‌های ایرانی اسلامی و ترویج و حمایت از اجراهای عمومی و مستمر از اهداف برگزاری بیست و سومین تئاتر استان زنجان است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول