اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر گلستان:

تئاتر هیچگاه دروغ را بر نمی‎تابد

خبرگزاری فارس: هیئت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان در بیانیه‎ای گفت: تاریخ آثار بزرگ و پایدار نمایش، شاهد معتبری است بر این معنا که تئاتر هیچگاه دروغ را برنمی‎تابد.

تئاتر هیچگاه دروغ را بر نمی‎تابد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در بیانیه بیست و دومین جشنواره تئاتر گلستان آمده است: رمز بقا و دوام این هنر را باید در این نکته جست که همواره به سان سطح بوم نقاشی، منظر ساز راستین وقایع و حقایق زندگی بوده است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه تاریخ شاهکارهای نمایشی به ما نشان می‎دهد که علت ماندگاری این آثار را علاوه بر پرداخت زیباشناسانه و هنرمندانه آنها عمدتا می‎باید در رویایی و مواجهه با سلطه‎جویی‎ها جست.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: نفرین‎زدگی ما جماعت تئاتری، اعم از پیر و جوان، استاد و دانشجو، کهنسال و میانسال و اندک جوان سال، قطع نظر از آنچه که اغیار بر این قامت نحیف و زار روا داشته‌اند و می‎دارند چندان بی‎ارتباط با آنچه خود نیز بر خود روا می‎داریم نیست ما خود نیز بیشتر آئینه دق و سوهان روح و ترمز یکدیگر بوده‎ایم تا دست سلا و کمکی بر شانه یکدیگر.
در این بیانیه تصریح شده است: ما نیز متاسفانه در پیله فرد گرایی مطلق خویش افتاده‎ایم و جز خویش و تمامی جماعت تئاتری و مخاطبین آگاه دل را مشتی بی‎سواد بی‎فرهنگ لاشعور می‎پنداریم و دیگر هیچ.
همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه به جای کشف وجوه مشترک دردها، آلام و دغدغه هایمان، تنها راه تثبیت خویش را هموار ساخته‎ایم، آمده است: هماره برای دست یازیدن به آن سبکسرانه و غیراخلاقی دیگران را کوبیده و با قیل و قال به دنبال کسب منافع شخصی خویش در عرصه تئاتر بوده و هستیم نه این است که پدیده‎ای با نام تئاتر ما را در اجتماعی تحت عنوان خانواده تئاتر گردهم آورده است.
گفتنی است هیئت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان متشکل از سه داور آقایان به نام‎های رضا صابری، حمیدرضا آذرنگ و علی ایزدی بوده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول